Kan renovation betale sig?

Hej!

Jeg har muligheden for dette hus meget billigt, men vil jeres vurdering være, at det kan betale sig? Eller burde man rive det ned og bygge nyt? Vil helst blot renoverer det hvis muligt. Ved desværre ikke hvor længe det har stået tomt :)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jøsses, jeg ville i hvert fald melde pas. Er det overhovedet et hus?

Er det meningen at du vil bevare noget af udseendet/æstetikken/stilen?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Velkommen til.
Nu skriver du "betale sig".... det er jo et godt spørgsmål.
Om du renovere eller bygger nyt, har efter min mening ikke den store indflydelse på hvad et hus skal koste. Det ud fra en betragtning om at en renovering skal laves efter de gældende regler, og derfor lever det op til de standarder der er i dag.
Så du skal mere spørge dig selv, om hvor mange penge du vil kaste efter et hus på netop den beliggenhed. Det er jo fint nok med et hus til få hundrede tusinde, men kan beliggenheden hamle op med et hus til 2 millioner? og hvad koster området i øvrigt?

Hvis du ser det som et fremtidigt investering så ville jeg nok ikke kaste mig ud i det eventyr, da vi har set en finanskrise, der fik huspriserne til at dykke gevaldigt, og det VIL ske igen, tro mig, det er Murphys lov.

Men har du en drøm om at renovere, fordi du kan se mugligheder og har evnerne til at lave det selv, og ønsker huset fordi dets beliggenhed siger dig noget, og du kan se det som et hjem i mange år fremover, så er det en anden sag
 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det ligner også noget med lav lofthøjde. Det bliver aldrig som nyt. Jeg ville vælte det og opføre nyt.


Søren O

Jeg er helt vild med at der er installeret TV🤣

Du kunne rense og genbruge murstenene til et nyt hus, hvis det bare er et hobbyprojekt.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Udfra billederne og dømme er der ikke meget der taler for at bevare noget af det uanset prisen. Det er meget vigtigt du undersøger grundigt hvad et nyt hus på grunden kan koste for det ender i det prisleje hvis du alligevel går i gang. Så hvis beliggenhed er perfekt så køb ellers løb


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce

Tænk også over hvad det vil koste, at få fjernet de gamle bygninger, hvis du overvejer at bygge nyt, det kan være ret bekostelig af få fjernet et gammelt hus.

Skal du have et billigt hus, så find et i en bedre stand, hvor renoveringen er mere overkommelig og gennemskuelig, så kan en højere pris hurtig være en god forretning.


Vi prøver igen, i morgen --

Efter min bedste overbevisning kommer der aldrig til at bo mennesker i det hus igen"......... alt og jeg mener ALT murværk skal jo skiftes der er sikkert så meget råd fugt og svamp at det vil vær sundhedsskadeligt at bo der

Havde trillebøren haft et ok hjul, var der da noget at begynde med.   

Nej her er der ikke noget at redde, bortset fra damen der er på vej ud. Du må kun betale for beliggenhed / grund og så endda minus udgifter til at fjerne huset. .


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Enig med @ev elmand

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er et spørgsmål om komfort. Jeg er personlig glad for ikke at skulle bøvle med at komme af med mit affald, så jeg betaler gerne for renovation.

Hvis du tænker på renovering, så glem det. Økonomisk kan det aldrig betale sig at renovere, da det er dyrere end at bygge nyt. Renovering kan kun svare sig, hvis man vil bevare noget for eftertiden.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis