Pneumatisk tryk til geberit

Hej derude. Jeg har et væghængt wc fra geberit med pneumatisk tryk. Jeg kan til nød få det store skyl til at virke. Det lille har det ikke så godt. Er måske 3-4 år gammelt så det kunne være kalk? Er der en måde man kan skille dem ad så jeg kan komme til at afkalke pumpen.(Se foto). Har lige tapet luftindtag til. Den grønne er lille skyl.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Jeg er ret sikker på at kalken ikke sidder i de luft trykknapper. Du skal have fronten af ciusterne, lukke for den lille vand hane derinde og pille indmaden op. Først afmonteret du vand fra svømmer ventil, og tager den del ud. det sidder fast med små plast stykker der let kan trykkes fri. Ligeledes med selve udskylle mekanisme, der er også sat fast så men lige kan trække den ud. Det hele lægges i eddike nogle timer og samles igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er desværre ikke der problemet ligger. Har afkalket og renset alt. Haft alt ude og det ser fint ud. Har nu samlet det igen og det store skyl ser ud til at virke fint. Det lille skyl trækker ikke nok op til at vandet kan rende ud. Det render dog fint i kanalen der er ved ventilen på billedet. Har prøvet at puste manuelt i slangen til lille skyl dog uden resultat.

Nogen ideer?

Er der måske luftslangen med luft som er utæt og ikke giver luft nok til mekanikken kan flytte sig. Det problem har jeg set før i hvert fald.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kunne godt have været det, men jeg har prøvet at ombytte slangerne ved ventilerne og det hjalp desværre ikke

Jeg har modsat problem med vores Geberit. Lille skyl virker som stort skyl.. Det skete efter jeg havde det hele op og afkalkede det. Toilettet er ca. 10 år gammelt.
Nogen ide til hvad der kan være galt?
Jeg har samme problem som beskrevet af Kandersen den 13/3 2020. Fandt du fejlen og en løsning på problemet Kandersen ? Er der andre, der kan regne ud, hvad dette problem skyldes og hvordan man udbedrer det ? 😊 Tusind tak !
Desværre fandt jeg aldrig en løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis