Fra flisegulv til råt betonlook

Hej 

Jeg har et gammelt flisegulv, som jeg gerne vil lave til et gulv med betonlook.  Det er i et bryggers, så skal gerne være lidt slidstærkt og nogenlunde at holde rent. Nogen idéer/erfaringer med en relativ nem og billig måde ?


Mvh Bjarke

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er selv ved at teste samme øvelse med Skalflex fiber. De reklamerer med at de kan anvendes til at lave New yorker gulve med. Så nu bliver det testet.

https://skalflex.dk/Shop/produktgruppe/gulvopretning/gulvspartel-fiber.aspx

Vil man have det helt rå look? Så skal der slibes efterfølgende (pine i måsen), men er man mere til design gulv looket? Så slipper man for slibning.

Gulvet er meget sart efterfølgende, så det skal forsegles.

Overvejer lidt denne her:
https://www.malgodt.dk/hagmans-ep-v-klarlak-epoxy

Eller muligvis sikafloor hvis det skal være mat (væsentligt dyrere end hagmans).

NB: Har ingen aktier i ovenstående. Og er ikke færdig endnu, så kender ikke slutresultatet.

Tak for svar, det lyder spændende, de er må jeg undersøge nærmere. Glæder mig til at høre mere om det når du er nået længere i projektet 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Bjarke

Jeg ved det er længe siden du kastede dig ud i projektet, men jeg stårselv overfor samme omgang lige nu - hvordan blev dit resultat?

​jacob
 
Hej. Jeg må ærligt indrømme at jeg kom aldrig i gang, da jeg besluttede at lave en tilbygning,  hvorved bryggerset blev  renoveret.  ;)
Jeg blev færdigt med mit (se svaret længere oppe i tråden).

Jeg endte med at støbe overfladen med Skalflex Gulvspartel Fiber. De angiver at den finerforstærkede udgave netop kan anvendes til design gulve.

Efterfølgende forsegling med TASKI Jontec Technique Free og så en gang Taski Polish.

står stadig flot.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du har vel ikke et billede af det færdige resultat Henrik :)


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Er i sommerhuset, så du må lige nøjes med de billeder jeg kunne finde på telefonen. Der er billeder fra  badeværelset og fra mit værksted. Jeg kan tage nogle bedre når jeg kommer hjem igen?

Ser godt ud og det er lagt ud direkte ovenpå klinkerne? Korrekt?


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


dan yh skrev den 23-07-2020 10:45:25

Ser godt ud og det er lagt ud direkte ovenpå klinkerne? Korrekt?

Ikke i mit tilfælde. Der er beton-gulv under. Men hvis klinkerne ellers sidder godt fast og der afrenses/grundes efter forskrifterne? Så kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle fungere på klinkegulv?

Henrik19 skrev den 23-07-2020 10:39:20

Er i sommerhuset, så du må lige nøjes med de billeder jeg kunne finde på telefonen. Der er billeder fra  badeværelset og fra mit værksted. Jeg kan tage nogle bedre når jeg kommer hjem igen?

 Ved godt den er gammel men ser det stadig godt ud Henrik?

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også