Ikea Lakende LED spots direkte op i isolering?

Jeg ønsker at skifte alle mine gamle spots til LED. Jeg finder så nogle hos Ikea der hedder "Lakende" til kr. 19,- og når man kigger på Ikeas tegning, så er de placeret direkte op i isoleringen.

Må man det?

Jeg syntes det vil være lidt bøvlet og dyrt at investere i Safeboxe hvis det ikke er nødvendigt. Mine gamle "varme" halogenspots har nu i 30 år ligget direkte i isoleringen uden problemer, men tingende skal jo være nogenlunde iorden....

Se link:

https://www.ikea.com/dk/da/assembly...-1_pub.pdf

https://www.ikea.com/dk/da/catalog/.../90332241/






Hundefar

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, det må du, men husk lige på at pæren ikke kan skiftes. Nå den ikke fungerer mere, skal hele armaturet skiftes.


fase

Er der et medlem der har en mening om hvorledes disse 4 watts led lamper fra Ikea lyser? 

Jeg tænker at købe 5 ekstra så jeg kan skifte hvis en bryder sammen undervejs. Dertil skal siges at det err 18 stk. jeg ønsker at montere.

Et godt og ikke mindst billigt alternativ til Ikea "Lakene" modtages gerne ;-)



Hundefar

du skal tænke på at med 200 lumen som svare til en gammeldags 20 w glædetrådspære så kommer der ikke voldsomt meget lys ud. men billigt ja

men hensyn til safeboks så er det efterhånden sjældent at man bruger dem i dag da de fleste spots er godkendt til indbygning i isolering, er de ikke det så har det været et krav siden 2011 at de skal mærkes til ikke eget til indbygning i isolering, førhen da havde man en mærkning der hed f-hat hvilket betød at den måtte indbygges den er nu droppet.  

Hej. Fik du sat dem op, og blev det ok, jeg overvejer det samme :)
Super, hvilken afstand har du imellem dem
Ca. 1 meter (De sidder i en udlejningslejlighed).

Hundefar

Tak det prøver jeg. Jeg har ikke haft lys der før, så lidt er bedre end ingenting tænker jeg :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis