SPÅNPLADE BEKLÆDNING AF VÆGGE

Jeg står og skal i gang med at beklæde mine vægge i min kolonihaves stue med spånplader, da ønsket er en glat vægstruktur (bemærk at der her er taget højde for fugt, temperatur ect.) 

Men mit spørgsmål er om jeg kan spartle skrue hullerne på pladerne og samlingerne mellem pladerne samt hvilket materiale der er bedst egnet hertil?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan bruge et produkt der hedder kemisk træ. Det er et 2 komponent produkt som du blander op, og sparter ud. Og allerede efter 20 minutter ca, kan du slibe det. Har selv brugt det til et terassebord jeg byggede hvor jeg heller ikke ville have synlige skruer.  

Du kan sikkert også bruge træfiller, eller nogle af de andre produkter i den kategori.  Tag i silvan, eller bauhaus og spørg hvad de har. Der findes mange produkter der kan det du efterspørger.  

Hvorfor ikke bruge gips? Her får du også en glat overflade. Jeg syntes at spånplade vægge har en tendens til at revne/få synlige samlinger i mellem pladerne. 

Vi overtog et hus sidste år med mange indvendige vægge med spånplader. Det var ikke særligt kønt, og jeg endte med at montere et lag gips uden på, da vi ønskede glatte vægge med filt. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også