Bore i betonlaget til bundskinne

Hej. 

Jeg vil gerne sætte en forsatsmur op i et værelse. Værelset grænser op til et lille badeværelse.

Jeg vil gerne sætte bund skinnen (det er en gipsvæg) fast i beton laget under trægulvet (trægulvet er alligevel delvist taget op). 

Vandrør til varme og brugsvand ligger over betonen, men er der andet jeg kan ramme? Jeg skal bare 40mm ned for lige at gøre skinnen fast.


Det er et hus fra 1974 i et plan  

Dbh. Morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der vil  være meget minimale chancer for at ramme andet.  

Har du stikkontakter der sidder i fodliste kan rørene gå neden ud og hen i beton gulvet. Så tæt på stikkontakter skal du ikke bore for meget. Men under alle omstændigheder kan du løsne en stikkontakt og se om ledninger kommer nedefra elle oppefra.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ups, jeg glemte at skrive at el også løber over betonen. Men tak for svar :-).  Jeg er mest bange for om der skulle gemme sig et afløb. Jeg kan ikke finde ud af hvor langt nede afløb typisk er i 70’er typehuse. Er de under betonen, i betonen, hvis de er i betonen hvor langt oppe osv.)

Afløb ligger nede i sand / jord langt under betonen. Undtagen er en 40 mm rør fra f,eks bruser eller vaskemaskine og hen til gulvafløb. Men det løber jo ikke i værelset ved siden af. Og det er mere end 40 mm nede.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Perfekt. Så tror jeg ikke jeg kan finde på flere ting jeg kan være nervøs for at ødelægge :-). 

Tak for svar. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis