Hvordan får jeg grebet af vandhanen?

Hej alle

Jeg forsøger at bryde ind i armaturet på billedet, men har ikke haft held med at få grebet af ved at hive i det og banke lidt med en gummihammer. Jeg overvejer, om der er en skrue under den røde prik, men den virker umulig at få ud selv med en lille skruetrækker, så jeg er bange for at ødelægge prikken helt for så at finde ud af, der ikke er nogen skrue... 

Er der nogen, der kender vandhanen og kan fortælle, hvordan grebet kommer af? 

På forhånd mange tak! 

/Julie

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have hele grebet inkl. hane af. Fra indersiden sidder der en skrue.


Ja den "røde prik" skal ud, lirk den ud med en lille skruetrækker.

Der sidder en skrue under, der holder grebet fast.


Vi prøver igen, i morgen --

Er ikke sikker på at i har ret. Det er godt nok mange år siden jeg har haft fat i et sådant armatur, men så vidt jeg husker så er "det korte rør" lige under håndgrebet forsynet med flader som passer til en "stor" skrunøgle eller fastnøgle. "Røret" løsnes, og så følger håndgrebet med op. Inde under "røret" sidder selve ventilen.


Søren O

Søren O, jeg har prøvet at løsne der hvor du nævner, men kunne ikke komme ret langt rundt, og jeg kunne ikke få grebet af.

Jeg prøver igen i morgen med de forslag, der er kommet, og så kommer jeg med en opdatering, når det forhåbentlig er lykkedes  

Hvis det er som jeg tror, kan du ikke afmonteret grebet for "røret" er skruet helt af.


Søren O

Søren o har ret, der skal skrues af, men kan sidde godt fast.

je_ns skrev den 24-03-2018 19:23:07

Ja den "røde prik" skal ud, lirk den ud med en lille skruetrækker.

Der sidder en skrue under, der holder grebet fast.

 je_ns har ret under plast rondellen sidder en lille skrue, den skruer du ud, derved kan du løfte "grebet" af, under det' sidder der en "ventil" den løsnes med en svensknøgle, skrues af så kommer du til pakningen.

Har gjort det flere gange indtil jeg skiftede til et-grebs. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Prøv at lægge et billede op af "røret" mellem grebet og selve basen. Det bliver spændende at se hvem der får ret - når du har fået det skilt ad.


Søren O
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis