Kommentarer til projekt: Hjælp til nedrivning af bærende væg

Her samles kommentarer til projektet: Hjælp til nedrivning af bærende væg

Kommentarer vises både her og på projektet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvis du vil være 100% sikker så få fat i en bygnings kontruktør

men ellers plejer man og ligge en beton drager ind imellem de 2 mure eller en limtræ spær beklædt med gips.


men hvordan ser det ud oppe på loftet lige oven over der hvor det mur der skal fjernes er ?

 

Normalt er det for nemt bare at skrive "hyr en professionel", men når vi taler om at fjerne et stort stykke af et bærende element, synes jeg faktisk, det er det bedste råd. Risikoen for at der sker noget katastrofalt med hele bygningen er simpelthen for stor. Så kontakt en statiker, der meget nemt kan beregne præcis hvad der skal til af overligger. Med et spænd på 3,6 m gætter jeg på, han når frem til en stålprofil af en betragtelig dimension.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

helt enig - arbejdet udføres evt af murer eller tømrer. Sikkert med beregninger.
Trods at være ihærdig handyman - så ville jeg ikke gå i lag med det pga. risikoen.


Yderligere bør der tegnes entrepriseforsikring, i det tilfælde at der tilstøder problemer udover dårligt håndværk / fejl / problemer i bygningen, som ikke lige kunne forudses under beregning/udførelse.

Vi har fornyligt fjernet en del af en ikke-bærende væg i kælder - arbejdet blev udført af murer, som indlagde jernbjælke. Risikoen er at risikere revner i badeværelset ovenover. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis