Hjælp og råd søges

Hejsa,

Jeg er flyttet ind i et hus fra 1969; hvor mit gæstetoilet trænger til en kraftig overhaling.

Jeg er ikke helt sikker, men har en stæk formodning at der er blevet lagt et lagt brune keramiske fliser ovenpå det oprindelige gulv, men hvornår kan jeg ikke sige, kan blot se at der er en underlig niveauforskel ved risten i gulvet.

På et tidspunkt for ca 15 år siden er disse brune fliser blevet malet med hvad skulle forestille at være flisemaling, og da det er blevet slidt har man malet over igen, dog ikke med samme farve...

 

Malingen er så igen blevet slidt godt og grundigt og bærer tydeligt præg af at være blevet malet med 2 forskellige farver,.. nogle steder skalder malingen endda helt af, derfor vil jeg gerne have alt malingen af og bliver resultatet ikke godt, må jeg give dem noget mere slidstærkt maling.. 

Da det allerede ser ud til, at der er 2 lang fliser, vil jeg ikke lægge ovenpå igen, og har ikke kræfter til at hakke det hele op og starte forfra.. 

Men... da jeg allerede har forsøgt uden held...

1. Forsøg skrabe malingen af med malingsskraber, knivblad og spartel

2. forsøg med varmeblæser, hvor jeg nærmest kunne stege spejlæg på klinkerne, har det heller ikke fungere... 

Nu tænker jeg hvis mit 3. Forsøg med et tykt lag bruntsæbe overdækket med vitawrap heller ikke virker... er der måske nogen som har erfaring med kautisksoda og tapetklister?


På forhånd tak for dit svar

Mvh Zallie
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja brun sæbe og vitawrap, er et godt bud, det synes jeg du skal afprøve først, lad det gerne sidde et par dage, bare sæben ikke tørre..

Kakis soda er er jo kradse sager, som skal omgås med forsigtighed, men jo da en mulighed.

Der findes også dissiderede malingsfjernere beregnet til formålet, denne her skulle være en af de bedre. https://mestersmaling.dk/produkt/ni...gLUXvD_BwE





 


Vi prøver igen, i morgen --

Tusinde tal for svar, jeg to chancen ... ved godt det er en dyr løsning, men var lige hvad jeg havde i huset.

Probat sæbe til fliser er FORMIDABELT!

Smurte det ublandet på gulvet i et tykt lag, lod det trække en lille halv time og så gik jeg i krig, men knivblad, spartel og en klud.

Malingen var lige til at pille af i store flager... 😁 nu mangler jeg blot at lænden også vil være med til at sidde i den stilling 😉


På forhånd tak for dit svar

Mvh Zallie

Hvis du lader det sidde noget længere går det lettere af. Og du kan skiftevis sidde og lægge dig ned på gulvet. 

Sæben skal skylles grundig af inden du maler igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tror det ender med at blive så pænt, at jeg ikke vil gøre noget ved det, tak for råd.. men rummet er så lille at jeg desværre ikke kan ligge ned der ude.


På forhånd tak for dit svar

Mvh Zallie
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også