Væk med hvidpigmentering

Hey forum !

En eller anden klaphat har hvidpigmenteret mine bøgetræsparketgulve en gang i 80´erne . Jeg har afhøvlet gulvene og lakeret dem på nær ét lille rum på ca. 10 kvm, hvor alt var opmagasineret da jeg fik afhøvlet de andre gulve. Spørgsmålet er ; Er der nogen mulig måde at fjerne hvidpigmenteringen på andet end mekanisk - altså vi taler kemi. Gulvet fremstår nu som gråt og beskidt ligegyldigt hvor meget jeg skrubber og rengør. Altså ; Kan jeg på nogen mulig måde slippe for at leje en afhøvlingsmaskine og slæbe den op på 5. sal for 10 kvms skyld ?

Vh Mambo

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skulle vel så være at give det en gang brun sæbe og afdækning med folie, så det ikke tørre ud. Så skulle lakken vel kunne skrabes af efter et døgns tid. Ligesom Bonderøven gjorde. Har ikke selv prøvet det.

Efterfølgende kunne en alm. excentersliber nok klare at få fjernet den frihed der nok vil opstå.

Hvis du vil have ordnet gulvet uanset, kunne du jo forsøge med et lille hjørne i første omgang.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det er altid nemt at komme efter folk for hvad de har gjort. Måske var det trenden i 1980`rne

Jeg tror desværre ikke at du kan komme af med hvidpigmenterings olien på den lette måde. Det trænger et lille stykke ind i træet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg er sådan set slet ikke ude efter nogen fra fortiden - søger bare en løsning.

Citat: "En eller anden klaphat - -knaldspaden - - har en gang i 80´erne" undskyld, så har jeg helt misforstået det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ikke mere polemik om mit ordvalg - har du en løsning ville det være fint. Ellers vil jeg venligst frabede mig dine kommentarer som ikke har noget at gøre med mit spørgsmål til forum.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis