Terassedør kan ikke låse

Vi har en terrassedør med en stanglås.

Idag blev døren forsøgt lukket med håndtaget, hvor håndtaget gik mere rundt en det plejer og døren blev IKKE låst. Jeg tror det der er sket, er at døren ikke er blevet lukket til ordentligt, så låsene kunne gå ordentligt i hullerne, dvs. der har været modstand, og så har vores gæst bare forsøgt at lukke med sine kræfter, hvilket så har medført at vi nu ikke kan låse døren, og hvor håndtaget er drejet for meget rundt. Hvad kan vi gøre? Grebet kan vi ikke få tilbage til normalt position, og "låsene" kan gå lidt ud, men ikke nok, og vi kan heller ikke få låsene ind igen ved at dreje på håndtaget. Nogen forslag til hvad vi kan gøre?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal nok indstille dig på at der skal ny lus i døren. Men der er flere forskellig låsetyper, så tag et par billeder i morgen, og læg ind her, så er der flere der kan komme med forslag.

Lige i aften kan du sætte et bræt over udvendig og skrue den i karm i begge sider, så sidder døren godt i klemme. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har taget et par billeder af "låsen". Er det hele skinnen man skifter, hvor alt så er i en ny del? eller hvordan? 

Jeg kan se at skinnen/stanglåsen er mærket med Mila gr.9 09 g 03, men ved en søgning på google kan jeg ikke finde noget der hedder dette. Nogen der har kendskab til hvad jeg kan skifte med? og hvor jeg kan få i delen/delene til det?


Hej igen

Nogen der ved hvor jeg kan bestille/købe Mila dele fra? jeg synes ikke at jeg kan finde det på nettet. Eller kan jeg bruge et alternativ?

Har du søgt/set på Mila's hjemmeside?

www.mila.dk

Der fremgår både telf.nr for salg og teknisk afdeling, samt kataloger i massevis.

Jeg vil foreslå Carl Ras. Måske du kan finde stanglåsen på deres hjemmeside carl-ras.dk

En anden mulighed er at afmontere stanglåsen og besøge dem på Søren Frichs Vej.

Husk at en stanglås skal passes, det gælder både i døre og vinduer. Bevægelige dele skal have lidt olie en gang imellem. Der er normalt små huller der er beregnet til at sprøjte olie ind igennem fra spraydåse. (Brug den lille slange)


Søren O
Annonce

Jeg har set på milas hjemmeside, er dog i tvivl om de sælger til private. Sælger Carl-ras mila produkter? Kan en stanglås blot afmonteres ved at afmontere alle skruer på stangen? 

Ja, du skal blot afmontere håndgrebet og træskruerne i stanglåsen.


Søren O

Hvis du søger hos Carl-Ras, på "Mila", får du ikke nogen Mila produkter frem.

Har tidligere handlet hos Mila, som privat, med god og venlig service, for blot en handel for ca 400 kr.

Hvis du ringer til Mila, og fortæller hvor du bor, bygget år det og det, og hvilken dør du har, gætter jeg på at de måske kan sige "Nå'e det er den stanglås, du skal bruge det og det"

Hvordan måles et kolvefremspring? Det er det sidste mål jeg mangler før jeg ved hvilket produktnr. jeg skal udskifte med.

Det må være det antal mm som kovlen, rager ud af beslaget, i låst stilling.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis