Svejsning

Vil selv lave en havelåge i 15 mm jern, hvad for et svejseapparat  skal jeg købe,harsvejset lidt for mange år siden

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

15 mm jern. Er det tykkelsen, så lyder det voldsomt. Hvis du vil bruge en MIG-svejser (CO2), så skal du regne med ca. 250 Amp. Altså et temmeligt stort anlæg. Kan du nøjes med en elektrodesvejser så er 150 Amp. fint.

Men hvad vil du bruge svejseren til fremadrettet? Du kunne jo også finde noget tyndere materiale til din havelåge.


Søren O

Hvis du kun skal have lavet en enkelt havelåge, og så ellers ikke bruge svejseren, ja så vil jeg foreslå dig at få lågen lavet " ude i byen". 


Søren O

Hvor i landet måske du kunne få hjælp af en bruger herinde, eller anvisning på en smed i dit område.

Så at købe en svejser bare til det formål er jo nok en lidt dyr løsning..

Men vil du have en svejser er en elektrodesvejser nok den billigste løsning, men ikke lige den nemmeste at bruge, det kræver lidt øvelse.


Vi prøver igen, i morgen --

Nu får jeg nok hug, for at have nej-hatten på ... men helt ærligt.. men hvad/hvor meget har du svejset??
 - nu du selv skriver at har gjort det  - hvis du overhovedet ikke har en ide om hvad type, du skal have - skal du da ikke ud i at købe noget..  er det rundjern - eller er det en låge med alt det "fine smedejern" der efterhånden kastes ud til ingen penge..
Som andre skriver - smid dit postnummer, så er der nok en venlig sjæl, der enten vil lave det til dig.. eller bruge tiden på, at hjælpe dig med det..
men ellers - så hører der jo minimum 3 typer svejseværker til ethvert hjem.. CO2 + Tig (har dog desværre aldrig brugt det til Alu :-( ) + Elektrode
Hvad med efterbehandling??  Skal du blot male, eller??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Køb en inverter feks en Mig/Mag  Kemppi evo 200 eller en Esab caddy så får du noget der kan svejse og det vel at mærke på kun 230 Volt


VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også