Toppakning på gammel veteran knallert

Jeg har det lille problem at min toppakning på min gamle Batavus GOGo fra 1973 ikke har det så godt og derfor giver det et halvdårlig kompression. Samtidig er det umuligt at finde dele til så gammel en maskine... nogen forslag til hvad jeg kan gøre... jeg tænker flydende pakning eller selv skære en ud og hvilket materiale skal det være,lavet af???


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, det bliver nok Lav-Det-Selv arbejde. 

Desværre har Biltema ikke længere pakning i ark der er velegnet til toppakning.    

Jeg kender ikke lige det mærke du der nævner, men hvis det er en 49cc er jeg næsten sikker på en toppakning til en Puch Maxi kan bruges med minimum modifikationer. Den er lavet af noget kraftigt sølvpapir som du kan klippe i med en skarp saks. Det der måske ikke passer helt på nævnte pakning er hullerne til pindboltene og dem kan du selv modificere så pakningen ligger rigtigt og ikke skrider ved monteringen.

Passer den helt AFHT må du lige skrive igen.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Efter at have googlet lidt, synes jeg det ligner puch motore de kører med, mon ikke bare du skal finde den rigtige motormodel fra puch og bestille sådan en pakning.

EDIT: efter at have kigget nærmere ligner det ikke en puch motor jeg kender, så det passer næppe :(

Batavusgogo skrev den 22-03-2018 16:21:20

Jeg har købt en klip selv i thansen ikke sølvpapir... dur de tror du

 Jeg tror godt du kan lave en selv, men dem jeg lige kan finde billeder af, er med metal overflade. så om det holder er uvist, ud over det er de nok en del tykkere, så du skal nok klippe 2 eller 3 og liggen den sammen, for at få den rigtige tykkelse, ellers bliver knallerten jo tunet

ligner nogen af dem her

https://www.google.dk/search?biw=1920&bih=959&tbm=isch&sa=1&ei=rtezWprLO8bGwQKavJto&q=Batavus+top+head+gasket&oq=Batavus+top+head+gasket&gs_l=psy-ab.3...378182.382411.0.383138.18.17.1.0.0.0.90.1031.17.17.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.7.371...0j0i8i30k1j0i30k1j0i24k1j0i19k1j0i30i19k1.0.iE4JCYfwuDA

Jeg har tidligere lavet toppakning til en Matchless af en kobberplade som så skal udglødes og direkte i vand altså medens den stadig er glødende. Så bliver kobberet super blødt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Batavusgogo skrev den 22-03-2018 16:21:20

Jeg har købt en klip selv i thansen ikke sølvpapir... dur de tror du

 Nej, ikke det pakningspapir THansen har til salg i dag, det går der tld i hvis ....................    

Men du kan gå ned til THansen og bytte pakningspapiret til den her og enda få penge tilbage: http://www.thansen.dk/soeg/?q=toppakning%20puch%20maxi     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis