Kap/gerringssav. Klingen sidder fast...grrrrrrr.

Jeg har købt en brugt Makita kap/gerringssv. Den ser fin ud, men klingen kan jeg ikke få af. Den står til at have venstregevind, men uanset hvilken vej jeg flår unbraconøglen hjælper det ikke. Jeg har brugt wd40, og prøvet med lette slag af hammer på nøglen. Intet sker. Please,  gode råd?

Vh. Laila

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

brug en større hammer !  


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg kender ikke saven, men nogle har en lås, så akslen ikke drejer rundt når klingen skal af...
Ellers prøv at sætte lidt udveksling på unbrakonøglen, så du bedre kan dreje den.

Og velkommen til i øvrigt.   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Øhh?

Og tak skal du have  🙂. Ja, den har en knap man holder inde så skiven står stille, men lige lidt hjælper det. Og så må jeg med skam melde at jeg ikke lige forstår det med udvekslingen? Vh. Laila


Annonce

hvis det er en almindelig unbrachonøgle, så prøv at forlænge den med en stump rør 

så får du et større moment, 


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Lainch skrev den 22-03-2018 13:16:43

Nå så det var dit bedste råd 😉. Det må du kunne gøre bedre.

 måske ! men det virker da en gang i mellem   


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Du skal huske at skrue samme vej som klingen normalt kører, for at få klingen løsnet.


Søren O
Lainch skrev den 22-03-2018 13:47:48

Og tak skal du have  🙂. Ja, den har en knap man holder inde så skiven står stille, men lige lidt hjælper det. Og så må jeg med skam melde at jeg ikke lige forstår det med udvekslingen? Vh. Laila


 Som Rolias skriver, så handler det om at forlænge unbrakonøglens "håndtag".
Det kan gøres med et rør du skubber ind over nøglen, men det kan også være feks en rørtang du tager fat med, for at få større moment.
Jo længere "skaft", jo større moment kan du vride nøglen med.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

På mit arbejde bruger vi ofte at forlænge en unbaco nøgle. Vi har meget store maskiner og bolte og vi har også små både mænd og kvinder til at skrue værktøjet fast i dem. Så alle slags nøgler bliver forlænget med rør. Du skal bare være sikker på at den har godt fat i skruen, samt det er en god ide at holde den inde i skruen med et bræt der trykkes imod den. Så får du ikke fingre flået af når den pludselig går løs.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis