Kap/gerringssav. Klingen sidder fast...grrrrrrr.

Jeg har købt en brugt Makita kap/gerringssv. Den ser fin ud, men klingen kan jeg ikke få af. Den står til at have venstregevind, men uanset hvilken vej jeg flår unbraconøglen hjælper det ikke. Jeg har brugt wd40, og prøvet med lette slag af hammer på nøglen. Intet sker. Please,  gode råd?

Vh. Laila

Jeg har købt en brugt Makita kap/gerringssv. Den... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak til jer alle. Skal med og prøve efter noget lasagnespisning. Måske hjælper det også 😊

Det er ota solgryn du skal spise for at få kræfter , men det er nok før din tid , men giv den godt med rustløsner og lad den stå natten ovre .....


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Har spist så meget havregryn og grød at jeg burde kunne komme i guiness 😉. Og rustløsner er forsøgt.  Men NNUUUU prøver jeg forslaget med at forlænge umbracoen....  ses gutter .

VICTORYYYYYY!!!!!!!!!   Tak venner. Et metslkosteskaft sat på Umbracoen og fortidens mange tons havregryn, samt regelmæssig træning ....Og den måtte give sig. Men rådet med forlænget var nu det der gjorde udslaget.  Alle fremtidige problemer bil herefter blive bragt op i dette forum 😊😊😊😊😊😊

Det har jo også fået mange millioner vibrationer til at sætte sig fast. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du skal huske at spænde din klinge ordentlig når du monterer den. Hvis klingen er løs, kan den spænde sig selv når den belastes, og så er den spændt. Det samme gælder for en vinkelsliber.


Søren O

Erik....det har du jo ret i.

Søren.... det skal jeg nok huske 😊.

Og NU er det sengetid. Klingen ligger og hygger sig i lidt wd40, maskinen stråler, der er ikke et støvfnug eller en ny savsmuld  noget sted på den nu, hvilket man så ikke kan sige om resten af mit "værksted"  og alt ånder fred og idyl. Nat nat til jer alle 💤💤

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis