Containerhus - som på billede.

Hej Folkens

jeg er ved at købe en grund og ønsker at få bygget følgende container hus på den:

http://88designbox.com/home-design/...-1209.html

Nogen der kan anbefale en god tømrer/håndværker som kan hjælpe mig videre i processen? 

Og måske nogle håndværkere, der vil komme med et bud på, hvad materialerne til et sådant hus vil koste?

Jeg har naturligvis sat en del penge af til projektet og forventer selvfølgelig ikke det kan laves et par hundrede tusinde. Kvalitet koster selvfølgelig.


Det skal siges at jeg bor i Aarhus og byggeriet bliver på djursland. Jeg forventer at det mest af konstruktionen laves i en hal et sted, og det så samles på grunden efterfølgende.





14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa

Lige et indspark med et par ting du skal være opmærksom på.

Container byggeri er ikke så nemt som det måske lyder. Særligt skal du tænke på DK krav til isolering og brandkrav.

Det betyder noget for hvilket areal du ender ud med indvendigt. Dertil kan man ikke uden videre skære store huller i en container, så kollapser den...


Mvh Simon
Bygningsingeniør

jeg har lavet et udkast til økonomi her - selvfølgelig uden indregnet mandetimer.

Måske nogle håndværkere herinde, kan kommentere på, om mine beregninger til materialer er helt håbløst beregnet?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6Gjj0TRrv_779DwBNQVM7awJAs9frjUpQLbcxeT7DI/edit#gid=0


Det er som sagt til at lave noget i stil med dette:

http://88designbox.com/home-design/shipping-container-house-concept-by-lot-ek-architecture-1209.html

Nu kender jeg jo ikke den bygge type.

Men kan du ikke selv svejse og skære, bliver det nok lidt halvdyrt.

Som nævnt i andet indlæg, skal der laves en del forstærkninger, når du vil sætte 4 containere sammen til "et rum"

Udskæring til døre og vinduer, her skal der svejses et stykke fladjern på hele vejen rundt. (sådan har de containere med døre og vinduer, jeg har set været lavet.)

Endelig kan der blive en problem med kondens, på indersiden af stålpladerne.

Hvordan vil du isolere gulvet i containerne´, gør du det indvendigt, mister du en hel del i loftshøjde.


Men hvorfor ikke bygge det op i træ, i samme stil, så kan du lave det hele selv, på en meget enklere måde.




Vi prøver igen, i morgen --

Hej. 

Du kommer ikke langt med det beløb du har sat af. 

enfamilieshus ligger på omkring 13000-14000 kr pr. kvadratmeter.

120 kvadratmeter 13000 kr = 1.560.000 kr.

120 kvadratmeter 14000 kr = 1.680.000 kr.

Hvis man tager udgangspunkt i det du har fortalt vil det rundt regnet bliver 1.380.000 kr.


https://www.youtube.com/watch?v=NX8WouBllC4 ca. 1.700.000 kr.








Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce

Og lad dig ikke forblænde. Det projekt du selv refererer til, er bygget i den australske ørken. Her i landet pisser det ned ustanseligt, så du får bare indeklimaproblemer. Mon også du får lov af kommunen?


 

Tusind tak for alle jeres svar og jeres beregninger. Det gør mig meget klogere.

og Uldal: Jeg lader mig bestemt ikke forblænde. Men jeg nægter omvendt at give op på projektet, fordi det regner i DK :-)



det er nu nok ikekeså meget regn der er opgaven / problemet, men derimod vores miljøkrav, isoleringskrav og fugt problemer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har ikke påstået det vil blive nemt eller billigt!

Nej men jeg ville kunne lave den samme stil, med forholdsvis almindelige byggematerialer. 

Så vidt jeg kan se så er containeren helt og aldeles gemt i konstruktionen. Giver den så oven i købet på grund af sin konstruktion, nogle bygnings mæssige problemer. 

Så et sted imellem dine 60 k og bornholmer murerens 190 k kr. Har du jo til at lave en anden bærende konstruktion, som er med gængse materialer. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis