Hvilken tagsten har jeg på taget

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med at identificere hvilken tagsten jeg har? Ved kun det er cementtagsten :-)

Kigger på at udskifte taghætten og det betyder lidt for prisen på hætten hvilket tag man har. 


Vh Anders
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man kan se op under ved kanten at det er en fals tagsten. Men har du kigget godt efter inde under tagstene. Nogen gange er der et stempel fra den fabrik de kommer fra. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak. 

Vil det sige, at det er denne slags Taghætte jeg skal bruge?

https://dukaventilation.dk/produkter/duka-taghaetter-1/duka-taghaette-fals-tegl.aspx


Vh Anders

Prøv at se under tagstenene for en sikkerheds skyld.

Det ligner dog 100% den type tag som vi netop har fået fjernet. 

Hvilke mål er det mellem taghætten og tagsten jeg skal bruge? Tænkte mere at det var udformningen der var afgørende?


Vh Anders

Almindelig udelukkelses metode.

På tegningen af taghætte er der mål på bredde og længde. Hvis de passer til tagsten er der jo større sandsynlighed for at det passer, som hvis de er helt ved siden af. 

Begge dele skal jo passe, og den del med målene er jo ret enkle. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu er jeg med, god ide 


Vh Anders

Nu fik jeg forresten tjekket hvilke sten det var, og det var Braas Frankfurter Pfanne.

Jeg får ikke nogen særligt gode google hits, når jeg prøver at finde en taghætte der passer til. Er der nogen af jer, der ved om der laves taghætte til disse tagsten, eller om det er en dyr universalhætte man skal købe?


Vh Anders
Hej Anders 
Fandt du en taghætte til dit Frankfurter Pfanne tag?
Bh
Torben 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis