blænde udluftningshuller i stue

Jeg er i gang med et renoverings projekt hvor jeg skal have blændet nogle udluftningshuller. 

Huset er et 60'er hus, og der er 3 af disse i stuen. 

Det er de helt gammeldags med 12x15 hul, og så et dæksel med en snor i.

Er der noget jeg skal være opmærksom iht. fugt når jeg blænder dem?

Jeg har puttet dampspærre ind i hullet, og fyldt dem med glasuld. er dette nok?

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

væg eller loft???


 

Det er i væg. Der var 3x 12x15 huller. Jeg har tildækket de 2 af den, så det kun er det ene af dem der bliver bibeholdt.

Luk dem alle kan du sagtens du skal bare lufte ud igennem dine vinduer.
Bare husk at smide isolering i inden du lukker dem til

Har lukket mine og har vinduer med ventil hætter har ikke bøvlet med høj indefugt overhovedet hele vinteren.

Philler skrev den 21-03-2018 11:49:15

tak. Så når det bliver lidt varmere, så kommer jeg noget isolerings skum ind, plus de bliver fuget  

 Vil anbefale en klat rockwool eller knauf. Skum vil oplæse sig selv med tiden. din hulmur er nok 75-100mm eller måske 50mm og konstruktionen kan godt transportere fugt.

Skifter du vinduer i dit projekt? 

Ja, der bliver skiftet til kpk 3lags vinduer på den ene siden af huset. Der er også udluftningsventil i vinduerne

Philler skrev den 21-03-2018 11:53:23

Ja, der bliver skiftet til kpk 3lags vinduer på den ene siden af huset. Der er også udluftningsventil i vinduerne

 Udluftningsventilen bliver du glad for, du skal dog stadig lufte ud men man sagtens føle forskellen.

Og husk ingen byggeskum. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg havde også nogle af disse i stuen. Har lukket alle mine men mursten yderst, rockwoll og porebeton inderst, men lufter ud morgen og aften. Igen fugtproblemer.

Mvh.,

Chr.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis