Utæt vindue

Hej

Efter overtagelse af nyt hus (15 år gammelt) har jeg funder ud af at vinduerne i værelser er megautætte, og der piver ind med kold luft foroven (det er sgu ikke i orden at det ikke er nævnt i tilstandsrapporten....træls).

Nå, jeg har fundet ud af at det ikke lige batte med en ekstra liste på karmen.

Det virker som om at vinduerne har sat sig, så de er ½cm for langt nede, og at det derfor ikke slutte tæt for oven.

Hvad kan man gøre her? - udover at klage til sælger, forsikringsselskab mm.

Kan vinduet evt. justeres op? Det er et multiflex vindue, som for mange år siden er overtaget af nogle andre - så der er nok ikke hjælp den vej. Men det kan være beslagene er fra 3. part.

Jeg vedlægger lige nogle billeder

Samling for neden - hvor man forhåbentlig kan se at der er meget lille afstand mellem karm og vindue - så man næsten ikke kan se listen på vinduet:

For oven - hvor der er stor afstand:

Mærke fra fabrik:

På forhånd tak.

Beslag:


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skal bare have justeret ruden op. og du: det er ikke et nyt hus, du har købt, så på ved vanten selv.


 

uldal skrev den 20-03-2018 11:34:18

du skal bare have justeret ruden op. og du: det er ikke et nyt hus, du har købt, så på ved vanten selv.

 Jeg er nu ikke bange for at "tage vanten på selv" ;-) bare træls at vinden blæser ind - det er ikke et hus fra 1800 tallet ;-)

Jeg tænker det er beslaget på billede 1 af beslag, hvor hele molevitten skal løsnes og skubbes op.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------

Jeg har nu kigget en smule mere på det - der er rigeligt at lave ved overtagelse af hus ;-)


Som jeg ser det, er det den brede plade der skal skrues fri af karmen, og skubbes lidt på ad de aflange beslag. Og hvis ikke den kan det, så skal de aflange beslag løsnes og placeres lidt op ad.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis