Live stream fra privat grund

Sagen er den at vi har køb et hus langt ude på landet. Ind i mellem strejfer tanken at det er et oplagt sted for tyveknægte at begå indbrud.

Jeg går med lidt forskellige løsninger i forhold til overvågning. 

Det er selvfølge ikke lovligt at vise billeder af indbrudstyve, men er det ulovligt at lave livestreaming, fra ens private grund, på internettet, hvor der er mulighed for at spole i indeholdet ?



 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

https://wifi-butikken.dk/blog/regle...gLduPD_BwE


til videoovervågning findes der videoservere hvor x antal kameraer er opkoblet, disse kan koblet på internettet så boksen kan styres på anden adresse.

fx http://svane-el.dk/dvr-optager-100/ahd-1080p-dvr-optager-med-4-kanaler-p1125

firmaet har flere typer af disse og kameraer 

Det link jeg lagde på siger noget andet :

Må man dele overvågningsbilleder?

Nej. Hverken som privatperson, erhvervsdrivende eller som forening må du have lov at dele overvågningsbilleder med offentligheden. Det er kun politiet der må dele overvågningsbilleder. Politiet kan evt. give tilladelse til at andre må dele – så som medier og aviser.

Overvågningsbilleder må heller ikke deles på sociale medier som f.eks. Facebook – også selvom det er en lukket gruppe – da man her også overtræder persondataloven. Overtrædelsen kan ende med bødesager på en 5.000-10.000 kroner, afhængigt af den enkelte sags karakter.


internettet må vist betegnes som offentligheden da alle har adgang uanset om det er et lukket område som skrevet i linket.

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

De rigitge video servere man kan købe som kan kobles på nettet er baseret på man kan overvåge fra andre adresser, dette er lovligt 

men du kan også se dette stream fra serveren på din mobil da det kræver en app til og styre det med, dette er også ok


men stream på nettet som betegnes offentligt rum, må man ikke.

Hvis du gerne vil have video overvågning så lav det på din egen grund ikke noget med at man lige kan se kanten af naboens hus og gem så styre enheden hvor alle kameraerne er tilkoblet en sikret sted i huset, her gemmes også billeder hvis der er bevægelse på et kamera.

video serveren har en funktion der gør man kan afskære en del af billedet fx ved udendørs kamera så hvis der er et træ der bevæger sig kan dette skæres bort så kameraet ikke reagerer på dette.

Annonce

Liveudsendelse fra privat område er tilladt. Men hvis du optager og gemmer udsendelsen er der tale om overvågning. Dvs. du må gerne livesende fra din ejendom og du må også gerne livesende fra offentligt område, så længe du ikke optager. (f.eks. vejdirektoratets motorvejskameraer). Optager du, er det pr. definition overvågning -og det må du kun gøre på privat område.

Men der findes huller i lovgivningen omkring det. F.eks. er det ikke ulovligt at sætte et dashcam i din bil som optager når du kører -selvom det egentlig opfylder definitionen af overvågning.

Spørg evt. politiet. Hvis du er heldig kan du fange en  der er hjælpsom og som kan fortælle dig hvad du kan, må og ikke må.


 

Du må filme og optage alt det du vil, så længe det kun sker inden på din egen matrikel. Ved overvågning på privat grund er skiltning ikke påkrævet, dog skal håndværkere o.lign. Informeres, såfremt de udfører arbejde af længere varighed. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Prøv at se link fra jetdireckt 19-3-2018 kl. 22:36 Der påstås der noget andet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sikkerhedsbranchen har lavet denne vejledning.

De skriver, at det ér tilladt for private at filme og gemme optagelser på egen grund...men IKKE at dele dem med andre. Derudover skriver de, at det ikke gør nogen forskel om man gemmer optagelserne eller kun sender live.



Mvh. AllanE

Når du skriver "livestream", mener du så at du selv vil kunne kigge med, eller vil du gøre dette livestream tilgængeligt for alle?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis