Fylde garagenedkørsel - tilladelse

Hej,

Vi har en meget lille garage, som egentlig ikke bruges som garage. Man tilgår den via en nedkørsel da garagen ligger under huset. Vi bruger den egentlig ikke som garage, men mere som skur. Vi har derfor leget med ideen om at fjerne selve garagedøren og mure hullet, hvorefter at vi gerne vil fylde nedkørslen op, så det ligger plan med resten af grunden og så så græs/lægge fliser på stedet.

Garagen vil derefter bare blive brugt som et slags skur, da der også er adgang til den fra kælderen af.

Er der nogen, der ved om dette kræver en speciel tilladelse fra kommunen? Og er der mon noget, jeg skal være specielt opmærksom på ved dette stykke arbejde?


Mange tak på forhånd.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej det tror jeg ikke kommunen skal orienteres om. (medmindre det er den eneste mulighed på jeres grund, for at have en bil parkeret.)


Du skal være opmærksom på at få fugtsikret, så evt nedsivende vand kan ledes bort.

Så synes jeg også det vil være oplagt, at isolere soklen, der er under jorden.


Vi prøver igen, i morgen --

Har du ikke allerede et afløb nede foran porten. Det var meget almindeligt. Denne kunne måske føres op som rensebrønd, lave dræn hen til den, og så noget grus inderst imod mur / sokkel. Men du kan måske ikke få det til at nå faskinen fra denne dybde. 

Regnvands renden er vel ikke så meget værd hvis der bliver græsareal.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg regner også ved at, der bliver lagt fliser og så bruges pladsen til ekstra parkeringsplads. Afløbet er inde i garagen, som der jo bliver lukket af for.

Vi lavede vores garage om, da vi kun kunne få bilen ind, hvis vi lukkede sidespejlene ind, og jeg så lige klemte mig ud. Parkerede der 2 gange i alt. 

Det blev lavet det om til skur - vi orienterede kommunen (teknisk forvaltning) via mail. Det blev herefter registreret på BBR.

Foran garagen fik vi en afløbsrende, så vand ikke løb ind i garagen, men blev ført over i vores overfladevandsafløb (blev koblet på afløb på omfangsdræn i et hug). Men ellers kan det kobles via nedløbsrør fra taget måske?

Men en forhøjelse af grundplan - er det ikke noget, som kræver en godkendelse hos kommunen.

Se evt. https://www.bolius.dk/hvor-stor-forskel-maa-der-vaere-paa-2-grundes-terraenhoejde-1064/


Mange tak for svar.

Selve nedkørslen er lavet af asfalt. Jeg går ud fra, at vi skal have det brudt op mht. den mængde regnvand som kommer til at løbe ned gennem fliserne og ikke over i renden?

Menhem skrev den 20-03-2018 10:40:25

Mange tak for svar.

Selve nedkørslen er lavet af asfalt. Jeg går ud fra, at vi skal have det brudt op mht. den mængde regnvand som kommer til at løbe ned gennem fliserne og ikke over i renden?

Angående asfaldt:

Det var vores også... ødelagt/smuldret asfaldt - det vejer ret meget og er et godt knokkel at brække op. En lang jernstang til at komme ind under med og så presse ned. Samt en stor hammer til at slå det i mindre flager. 

Regnvand:

Men du skriver regnvand som kommer til at løbe "ned gennem fliserne". Hvad mener du med det?

Nu er jeg ikke helt ekspert på området, men jeg tænker vel, at det ikke er 100% af vandet, der ender med at løbe ned i renden. Tænker, at der er noget, der løber ned i det lille mellemrum, der kommer til at være mellem fliserne. Vil det så ikke være et problem, hvis der ligger asfalt under jorden, så det ikke bliver ledt videre ned gennem jorden. Derfor tænker jeg, at vi skal fjerne asfalten. Eller er jeg helt galt på den?


Det nemme vil jo være bare at lade asfalten være og fylde op oven på det, men nok ikke det mest praktiske?

Jeg vil, som jeg selv gjorde, fjerne eksisterende asfalt. Måske det ikke har nogen betydning for vandafledning, men jeg ville personligt ikke lade gammelt affald ligge helt under ny belægning. 


Det er noget af det vi kæmper lidt med her på grunden. Gammelt byggeaffald der dukker op rundt om i haven. Møg irriterende.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis