Dæksel til ældre komfurdåse

Hej

Jeg har sådan et komfurudtag i væggen (hus fra 1973) hvor der er sådan et dæksen foran. Så vidt jeg kan se, så er aflastningen mangelfuld. Dåsen er inde i væggen, og den er rund (hvis det har nogen betydning).

Hvor finder jeg et nyt der passer til formålet?


/Anders


Vh Anders
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ud som om du har den ene part af aflastningen. Måske aflastningsbøjlen i et almindeligt 230 v hanstik kunne passe, så din aflastning bliver komplet.


Søren O

du kunne jo aflaste kablet med strips til resten af den gamle aflastning


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Fonzelius skrev den 19-03-2018 13:42:52

Er alternativet at få sat en dåse med underlag op foran hullet?

 Det ville være et udmærket alternativ, at sætte en udløbsroset op foran hullet. Låget er fra en gammel NES udløbsroset, som du skal være mere end heldig for at finde noget til. 


fase

Jaus dåsen ligner en meget egnet løsning, og med en god aflastning. Bores der bare hul i dåsens underlag til ledningerne fra væggen? 


Vh Anders

Nej, men der er mulighed for at kablet fra den faste installation føres ind i siden på dåsen ligesom afgangskablet. Dåsen placeres så den dækker hullet.



fase

Kablet i siden fører over til opvaskeren. Ledningerne fra eltavlen er ført i væggen og slutter i den runde dåse i væggen. 


Vh Anders

Så er der jo ikke andre muligheder end at føre ledningerne op gennem bunden, hvis de kan nå. Ellers må du bare nøjes med at bruge en strip som aflastning og skrue låget på igen.


fase

Men hvad skulle der være galt i at bore huller i dåsen? :-)

I deres katalog på s. 13+14 synes jeg at de viser et komfur installeret, hvor man ikke kan se den faste installation, så tænker den kommer bag fra dåsen gennem et boret hul. Der er også billeder, de viser huller i bagpladen på s. 14


Vh Anders
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis