Udhusdør som ikke er over 180cm. høj

Jeg er ved at oppusse en gammel murbygning som tidligere har fungeret som hønsehus. Her er der et par døråbninger hvor jeg ønsker at få ind nogen dører som er lette at åbne/lukke og som kan låses. Problemet er at døråbningen ikke er mere end 181cm. høj og jeg kan ikke finde nogen (billig) udhusdør som er så lav. 

Swedoor har en model som ville passe godt, men den laveste version er ca. 188 cm. høj, hvilket desværre er for meget.

Findes der overhovedet standard-døre som er så lave, eller er jeg nødt til at finde en anden løsning? Budgettet er ikke alt for stort, så jeg ville helst undgå at bruge meget mere end 2500kr. pr. dør. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du kan forholdsvist nemt tilpasse de billige udhusdøre i højden, jeg har selv kortet en af dem ned med 12 cm fra 202 til 190 cm ikke noget problem

Når du saver så meget af højden, fjerner man så ikke vangen, så døren mister sin stabilitet.

Ellers så lav dørene selv, det er en ret overkommelig opgave.

Jeg lavede selv et par døre, som var bredere end standard, og så ville jeg gerne have samme beklædning som på skurene.

Jeg brugte Kerto strøer som "skelet" de vrider sig ikke, jeg isolerede med flamingo, og satte en vandfast krydsfiner på bagsiden.

Har sat en rukolås i den ene, så det passer med vores andre låse.


Vi prøver igen, i morgen --

Godt indlæg og fine billeder.. Hvad løber sådan en hjemmelavet dør op i? Tænker på nye dobbelt døre i garagen, da jeg skal lave den om til værksted.. Bilerne er blevet for store siden 1975, så den kommer ikke ind mere 😂



Mvh. 
Olsen

Jeg kan se at Kerto strøer 40 mm koster omkring 11,00 kr/m og ud fra billedet er der brugt under 10 m 110 kr. Krydsfiner m. bræddestruktur 229 / pl galvaniseret hamborg hængsel koster ca. 100 kr stk så kommer låsen, der er så mange at det er umulig at sætte pris på. Men det kan jo være stalddørs greb som til et skur, hvor man sætter hængelås i 90 kr og så skal du have lidt skruer 

Så en dør står i 110 + (2 x230) +(2 x100 )+ 90 + 50 = Lidt under tusinde kr. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Je_ns, - flot dør!!

Hvilken dimension er de kerto strøer, du har brugt ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis