Fugning af badeværelse

Hej. 

Er er ved at lave nyt/renovere badeværelse, jeg har fået lagt fliser, og skal til at fuge mellem gulv og sokkelfliserne. Jeg skal også have fuget rundt ved væggene, jeg har Lip fugemasse til gulv.


Hvad vil I bruge rundt ved væggene og hvordan vil I glitte det??

På forhånd tak 

Martin

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skal bruges lip silicone der er beregnet til opgaven. Det kan man købe i farve der passer til fugemasse. Du skal glitte med "glittepind" som kan købes i flere bredder, og skal stå i sæbevand helst flere dage inden glitning. 

Nogle gør det på den måde at man fylder fugen så pæn som muligt med fugepistol, derefter dusher man sæbevand på fuge og fliser med en forstøver. Så hænger det overskydende fra glittepinde ikke fast i fliser ved siden af fugen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik. 

Tak for dit svar.

Har du prøvet om det er nemmere med de silicone trekanter man trække hen ad fugen??

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nej Jeg er ikke til    "nymodens pjat"  

Eller mere seriøs jeg kender dem ikke. Ligeledes bruger jeg flisesnor og evt. en lille søm til at korrigere med under opsætning. Jeg synes ikke afstandsklodser af forskellig art er så fleksible som visse fliser kræver. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg kan godt anbefale fuge klodserne. Det går ikke helt så nemt som i reklamen,  men hvis du har en lille blomster forstøver med en skvat mild sæbevand i,  så sætter du først silikonen i,  derefter giver området du fuger en svag hinde med forstøveren, derefter kører du med klodsen. Sæbe hinden gør at silikonen ikke hænger fast alle steder og gør det lidt nemmere at trække igennem med klodsen.  Vælg en profil på klodsen og sørg for at holde klodsen ren efter hvert træk, evt gi den et strint med sæben en gang imellem.


km

Tak for svaret Km.

Det vil jeg prøve, jeg brugte nemlig pinde på vores andet badeværelse, men syntes det var svært at lave fugerne helt jævne. 

Jeg skal til at grunde og male væggene også, hvad vil du bruge til at fuge rundt ved døren??

Mvh. Martin

Der bruger jeg en almindelig god hvid malerfinish. Men der betinger jo at i hvert fald en af farverne på dør eller væg er hvid. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også