Fif til nyt hus

Hej LDS 

Vi skal til at bygge nyt type hus, i den sammenhæng, vil jeg gerne hører hvad i har fået lavet af lækre detaljer som man ikke tænker over men som i ikke kan leve uden nu, både og ude

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Grohe Kogehane

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Lys i køkkenskuffer og garderobeskabe når de åbnes.

Lave stikkontakter udenfor på terrasserne

Så en fed detalje i Nybyggerne, hvor robotstøvsugeren havde base i køkkensoklen, med en vippeplade der åbnede automatisk når den skulle støvsuge.


Mvh.
Fcb83

Forberedelse til el-bil

Bred indkørsel så bilen kan holde med begge døre åbne uden man skal gå udenfor fliserne

Akustikloft (det er et must!!!)

Tørretumbler/vaskemaskine op i arbejdshøjde med skuffer nedenunder

Vandhane i køkkenet med "udtræk"

viktualierum i forbindelse med køkken hvor man kan have konserves, røremaskine mm stående.

Opbevaringsplads til "ragelse". Hvis ikke i får en muret og opvarmet garage med skal i sørge for at have et pulterkammer da der formentlig ikke bliver meget plads til opbevaring på loftet grundet isoleringskrav.

Bordplade der kan tåle varme gryder



Hvis det er flere plan, så en "nedfaldsskakt" fra soveværelse/walk-in-closet  på første sal til vaskerum i kælder.
Så når i smider tøjet om aftenen, for at bade og gå i seng ryger det direkte ned i kælderen til vaskemaskinen.

Lyd/varme isolering mellen etager.

Masser af skabsplads... mere end i regner med, for med årene, rager man altid mere til sig  
 
Ingen dørtrin.


Flere lystændinger i stuer, giver beder mugligheder for lettere ombygninger i fremtiden.

I det hele taget, mere el, end loven foreskriver. Gå aldrig ned på antallet af stikkontakter. De er lettere at lave mens huset er under opførelse, end når det er færdigt og man så "lige" skal bruge et stik til den oversete lampe i hjørnet.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Opvaskemaskine i arbejdshøjde og gerne med lys i

Emhættemotor på loftet

Induktionsplader med god afstand, så der er plads til gryder og pande samtidigt

Udendørs vand, både i indkørsel og ved terrasse 



Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tænk elektronisk tyverisikring ind i projektet fra start (det er meget nemmere at lave pænt, når installationer/kabler kan skjules).

1.) Monter magnetkontakter på alle døre og vinduer (den model til indboring, så den er helt skjult). Derved kan der laves komplet skalsikring til tyverialarmen.

2.) Få trukket kabler til røgdetektorer og rumdetektorer i alle rum, som tilsluttes tyverialarmen (rumdetektorernes signaler kan også bruges til fx lystænding).

3.) Få leveret hoveddøren med gennemboring, skjult karmoverføring og EL582 magnetlås. Udvendigt på muren ved siden af døren monteres kodetastatur/kortlæser, som tilsluttes tyverialarmen. Nu er det slut med mekaniske nøgler, som ungerne alligevel smider væk. Håndværkere kan fremover lukkes ind via app på mobilen. 

4.) Få trukket PDS-kabler til kameraer udvendigt, fx ved indkørsel, hoved- og bryggersdør, langs facade med terrassedøre, m.v. 

Jeg bliver altid ærgelig, når man ved nybyg ikke får tænkt ovenstående punkter ind i byggeprocessen. Og jeg oplever tit, at kunderne også bliver ærgerlige, når de efterfølgende finder ud af de muligheder, der kunne have været. Mange ting er besværlige at eftermontere (lave pænt!)



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis