Tryksikker vandhane?

Hej

Jeg har fået købt en bordopvaskemaskine samt en dobbelt vandkobling som kan ses på billedet. Jeg kan forstå, at før man kan koble den på vandhanen skal den være tryksikker? Er min vandhane det?

Tak i forvejen for svar

Mvh.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din vandhane ser noget "betænkelig" ud. Prøv lige først at lukke for udløbet af svingtuden mens du åbner lidt for vandet. Hvis vandet siver ud hvor svingtuden er skruet fast, skal du starte der med at tætne.

Hvis svingtuden tilsyneladende er tæt, så prøv at tilkoble opvaskeren og åbne for vandet. Så kan du se om det holder tæt (også efter nogle timer).


Søren O

Det bedste for dig vil klart være at lave en rigtig vandtilslutning undrer vasken i stedet.


Elektronikteknikeren

Og så skal det være en hane med indbygget kontraventil.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Gregeren skrev den 14-03-2018 10:35:50

Det bedste for dig vil klart være at lave en rigtig vandtilslutning undrer vasken i stedet.

 Det kræver bare jeg begynder at bore i bordpladen og har jeg ikke rigtig lyst til at rode mig ud i

Annonce
Søren O skrev den 14-03-2018 06:54:09

Din vandhane ser noget "betænkelig" ud. Prøv lige først at lukke for udløbet af svingtuden mens du åbner lidt for vandet. Hvis vandet siver ud hvor svingtuden er skruet fast, skal du starte der med at tætne.

Hvis svingtuden tilsyneladende er tæt, så prøv at tilkoble opvaskeren og åbne for vandet. Så kan du se om det holder tæt (også efter nogle timer).

 Hej Søren

Kan den dobbelte vandkobling dims/adapter bare sættes direkte på svingtuden? Synes jeg ikke min kan skal svingtuden ikke af og erstattes af den øverste del af adapteren eller har jeg misforstået den medfølgende vejledning. Jeg har vedhæftet yderligere billeder. Tak til jer alle sammen for jeres hjælp hidtil

Du skal skrue filteret af for enden af tiden, der hvor vandet forlader vandhanen. Herpå skrues den lille korte kobling på.

Problemet er at din svingtud ikke er lavet til at stå med tryk, derfor kan den lække hvor tuden svinger i armaturet.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis