Uskifte en 8765 låsekasse med en 565

Jeg vil gerne udskifte låsekassen i min yderdør.

Den jeg har nu er en 8765 - hvor der er cylinder på den ene side og en vrider på den anden.

Inde i låsekassen, der hvor cylinderen/medbringeren skal være, er der er kryds på hver side.

Jeg vil gerne skifte til en 565, da jeg gerne vil have, at vrideren drejer indvendigt, når jeg bruger nøgle udvendigt.

Jeg kan dog se, at  på en 565, der er der ikke et kryds, der hvor cylinderen skal sidde.

8765:

565:


Hvordan får man lige det til at spille med ens cylinder + medbringer mm? Er der nogle dele man skal have fat i for, at det kan sættes ind i sådan en 565 ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er noget tid siden jeg har monteret 565-låsekasser, men jeg husker ikke, at der skal bruges noget ekstra. Din cylinder og medbringer monteres som på 8765. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 13-03-2018 22:02:19

Det er noget tid siden jeg har monteret 565-låsekasser, men jeg husker ikke, at der skal bruges noget ekstra. Din cylinder og medbringer monteres som på 8765. 

Jeg købte låsekassen og der skal ikke bruges ekstra dele. Cylinder + forlænger etc. fungerer fint med 565. Det forvirrede mig bare, at de ikke var ens der hvor cylinderen sidder.

 

jensalexander skrev den 14-03-2018 08:16:29

forstår ikke det er nødvendig at vrideren drejer sig

 Jeg har en smartlås, som for at kende sin status, gerne skal dreje med, når man bruger nøglen på ydersiden.

Så vidt jeg kan se, så skal låsen i 8765 drejes en hel omgang (360o) for enten at låse eller at låse op. Låsekassen er beregnet til yderdøre.

Låsen i 565 skal kun drejes 1/4 omgang for at låse og for at låse op. (1/2 omgang / 180o fra yderstilling til yderstilling). Låsekassen er beregnet til indvendige døre.


Søren O
Søren O skrev den 14-03-2018 19:04:13

Låsekassen er beregnet til indvendige døre.

 Ja, og til privatanvendelse i entrédøre i boliger. Låsekassen er ikke F&P registreret. 

8765 låsekassen er klassificeret i grade 3. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis