Udskiftning af induktions kogeplade

Min kogeplade skal skiftes, og jeg har taget et billede af installationen samt monteringsvejl. fra den nye kogeplade. Men vi får fejlkode frem, så det der så nemt ud åbenbart ikke blot er at så enkelt.

Jeg får to forskellige fejlkoder frem, som indikere at installationen ikke er korrekt:

EE samt en anden fejlkode der hedder U400 (Siemens kogeplader)

Jeg har vedlagt 3 billeder: 1. fra kogepladen, hvor jeg umiddelbart har brugt 3N. 2. manual med 1N, 3N og 2N. Billede 3. stikdåse med strøm samt andet element der er koblet til samme strøm. 

Er der nogle der udfra billederne der kan sige mig hvor vi fejler, og hvordan det skal være korrekt?


Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lige et ekstra billede... Håber nogle kan forklarer hvad jeg gør forkert


Martin

Jeg vil tro at den skal forbindes som vist på tegningen til venstre på dit andet billede... Sådan har jeg ihvertfald forbundet et par stykker :-)

Normale kogeplader kører på 2 faser og nul... Det vil så sige at du, så vidt jeg lige kan se ud fra dit billede, mangler en lus i din installation på nullen (den blå ledning) den skal sidde mellem de to skrueterminaler øverst til højre på det øverste billede.

Den fase der er forbundet øverst til højre skal ikke bruges til noget.

Jeg håber ikke du har brændt din kogeplade af! 


 

Hideout, tusinde tak for hjælpen. Lusen var på i første omgang men da vi lige skulle justere ledningen var den røget af. Den er nu sat på igen og det virker... Taaaak


Martin

Tak for tilbagemeldingen... Jeg er glad for at din kogeplade ikke har taget skade!


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis