Gulvafløb og vådrumsmembran

Hey. 

Jeg har fået en kloakmand/murer til at skifte vores gulvafløb i badeværelset i forbindelse med renovering. Jeg skal så selv lave resten. Jeg skal nu til at putte vådrumsmembran på og bliver i tvivl om han har lavet noget forkert. For i følge de videoer jeg kan finde (fx https://youtu.be/NFGzMj0IT8s ) så kommes en manchet helt  omkring flangen når der er taget en "indsats" med risten op ("indsats"  er nok ikke den korrekte term)  Men efter kloakmanden har været her har han støbt den indsats helt fast i gulvet. Jeg kan ikke løfte den op som de gør på videoen og jeg kan ikke se nogen flange. 


Har han afsluttet det forkert? Se billeder. 

På forhånd tak 


Hey.  Jeg har fået en kloakmand/murer til at... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror såmænd ikke din rækkefølge er forkert, men hvis du lægger gulvvarme og dæk lag inden membran nu,  er der endnu længere ned til flancen for membranen. Det jeg gerne ville have er membranen i samme niveau som slidlag og afløbs flancen.  If you know what i mean 🙂


km

Ellers kan jeg måske være nødtsaget til at sætte sådan en i 

https://www.lavprisvvs.dk/Afloeb-Kloak-Gulvafloeb-Bluecher-Tilbehoer--Bluecher-flange-for-smoeremembran-200638.html?gclid=EAIaIQobChMI1_TowKTp2QIVVGcZCh2hzg0sEAQYAyABEgLSq_D_BwE

Mål nu på den rist du har taget op, og regn lidt på kommende gulvhøjde. Måske den kan nå. Du skal jo være sikker på at din rist kan gå ned i den nye forhøjer. For at det kan lade sig gøre ville jeg mene at der skulle være en "forsætning" i forhøjer dimsen. Det kan jeg ikek se på målskitsen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-03-2018 15:22:04

Mål nu på den rist du har taget op, og regn lidt på kommende gulvhøjde. Måske den kan nå. Du skal jo være sikker på at din rist kan gå ned i den nye forhøjer. For at det kan lade sig gøre ville jeg mene at der skulle være en "forsætning" i forhøjer dimsen. Det kan jeg ikek se på målskitsen. 

Den eksisterende indsats med risten skal nok nå ned igennem varmemåtter, 2xfliseklæb og membran.... Det er klart at det undersøges om det eksisterende og den forhøjer passer sammen. 


kmflisemester skrev den 13-03-2018 16:38:59

Altså sådan en sidder der allerede 🙂 hvis du fjerner lidt af betonen 

 Jep det er jeg klar over det var for at få varmemåtterne på nu og så vådrumsmembran over. Og så få membranen "hæftet" på flangen....

Hvis den kan nå så er der ingen grund til forhøjer. Jeg tror ikke den kan være der hvis der ikke er længere stykke. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også