Murstensmønster tider og priser

Hej

Hvis tandremmen på min bil skal skiftes så har værkstedet autodata som er et program der fortæller hvor lang tid det ca tager på min bil og motorvariant.


Er der nogen der har nogle tilsvarende tal for murerarbejdet.

Jeg kunne godt tænke mig nogle ca tal på følgende.

Hvor mange kvm væg kan en murer ca lave murstensmønster i pr time (fliseklæber, kvartssand op på væggen og trække mursten stregerne)

Hvor mange kvm murstens mønster kan en murer ca vandskure i timen.

Hvad kan man forvente en murer tager for begge operationer pr kvm


Skal siges at murene er klargjort og primet og materialerne til mønstret skal ikke iregnes prisen.


Ligeså, hvor mange kvm gulvfliser (30*60) kan en murer ca lægge i timen på et slebet betongulv i et større rum uden andre skæringer end i enderne (rummet er ca 3,5 * 7,5) og er helt regulært.

Der er kun tale om at fliserne skal lægges, der iregnes ikke lim, fliser eller fugning, kun nedlægning af fliser.




 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det  blir dyrt, når du selv leverer materialerne.


 

Du kunne også spørge hvad koster en bil? Det er individuelt fra murer til murer,  det derfor det er klogt at tage 3 tilbud. Gulvet tager Ca en dag. Mursten mønstret skal tørre så uanset hvor meget eller hvor lidt det drejer sig om så er vi oppe ved 3 dage


km

Ok så lad mig prøve på en anden måde.

Hvor meget skal jeg ca. forvente at en murer vil forlange for at lave murstensmønster samt vandskure 120m2 indvendig mur som er primet og klar. 

Hvor meget skal jeg ca. forvente at en murer vil forlange for at nedlægge ialt 55m2 fliser fordelt over en stue, 3 rum og en gang som alle er forbundne. Der er tale om fliser og kantfliser som skal skæres fra hele fliser. Fugning af fliserne klarer vi selv, så er det "kun" lægning af fliser og kantfliser. (Vi har allerede fliser og fliselim, det er ren arbejdsløn vi taler om her)


 

Fliserne omkring 20.000 

Filsning 12 - 15000

Mursten mønstret anslået 12 - 15000 men det er ikke noget jeg har nogen priser på.  Men prøv at få nogen ud at kigge og få en pris,  man kan kun danne sig et indtryk ved selv at have været der. 


km

Ok.

Så altså hvis vi regner med en timepris for en murer på 500 Kr. så er det 40 timer for at lægge fliser og kantfliser. 

Stuen som andrager ca 26 kvm tog ifølge dig selv, længere oppe en dag (minus kantfliser) at lægge, så de resterende ca 30 kvm, plus kantfliser tager så 32 timer ?


Mine spørgsmål er affødt af at jeg har fået et "orange" tilbud på at få arbejdet udført, så derfor ville jeg gerne vide om der var nogen ca priser som en "ikke orange" gik efter sådan ca.

Tilbuddet jeg har fået "orange" og som kun er timeløn, jeg skaffer og betaler alle materialer selv ved siden af, er nemlig lige rigeligt voldsomt syntes jeg, det er derfor jeg lidt fisker efter om der var nogle ca. priser.

Kunne godt få en murer til at komme og give et tilbud, men forventer egentligt at hans bud nok kommer til at ligge i det samme prisniveau som det andet tilbud og i så fald ville jeg bare spilde mandens tid, for det er for at være ærlig, rigtigt mange penge, for noget som jeg ikke kan se på nogen måde kan tage så mange timer som der er lagt op til, qua tilbudsprisen.


Men mange tak for svarene, jeg er nu lidt mere afklaret og vil overveje min situation og hvad jeg gør fremadrettet.


 

Annonce

Nu er der en væsentlig forskel fra 1 rum til en hel masse sammenhængende rum som der skal sokkel fliser på, hvis det var det du skrev først så kunne man måske gå ind og spørge jamen hvor lang tid bruger du på det rum, så.   Jeg kunne godt fornemme at der sikkert allerede lå et "urimligt" tilbud som skulle holdes op mod noget andet.  Mine/og andres priser er udstukket af at svendende har nogen opmålings priser som jeg pga overenskomst er nødt til at betale uanset om jeg syntes det er fedt eller ej.   Og tro mig det er langt fra altid man tjener penge på det.  Men hvis vi nu er 2 som har været faget i mange år som uafhængigt af hinanden siger at noget tager længere tid end du tror, tror du så ikke der kan være noget om det ?  30x60 og måske i forbandt ? Måske pilhøjde på flisen ? Så kan i også få en god diskussion om niveau forskelle hvor flisen er højest kontra lavest.


km
kmflisemester skrev den 08-03-2018 12:38:21

Nu er der en væsentlig forskel fra 1 rum til en hel masse sammenhængende rum som der skal sokkel fliser på, hvis det var det du skrev først så kunne man måske gå ind og spørge jamen hvor lang tid bruger du på det rum, så.   Jeg kunne godt fornemme at der sikkert allerede lå et "urimligt" tilbud som skulle holdes op mod noget andet.  Mine/og andres priser er udstukket af at svendende har nogen opmålings priser som jeg pga overenskomst er nødt til at betale uanset om jeg syntes det er fedt eller ej.   Og tro mig det er langt fra altid man tjener penge på det.  Men hvis vi nu er 2 som har været faget i mange år som uafhængigt af hinanden siger at noget tager længere tid end du tror, tror du så ikke der kan være noget om det ?  30x60 og måske i forbandt ? Måske pilhøjde på flisen ? Så kan i også få en god diskussion om niveau forskelle hvor flisen er højest kontra lavest.

 Det var sådan set også de "opmålingspriser" jeg efterlyste.

For mig at se, ser det mest ud som om den som har givet det orange tilbud har taget bogen som han bruger på arbejde med og så regnet ud fra det og i så fald vil jeg jo med fordel bare vælge et tilsvarende ikke-orange tilbud, hvor der jo er den fordel at der er en form for garanti og at skattefar ikke bliver sur over at blive glemt

Når jeg ellers tænker "orange" så plejer det som regel at være noget med at "vi deler det som skattefar skulle have haft" og ikke "Du betaler det samme og så propper jeg det skattefar skulle have haft i lommen"  


 

Den kurant som fagforeningen kører med kan hverken svende eller mestre bruge til noget. Man skal være uddannet opmåler.  Hvis vi har en ny type badeværelse som vi skal lave 80 af, så får de fagforeningen til at måle det op. Grundprisen for 1 m2 fliser er så vidt jeg husker 60 kr men efter alle mulige tillæg ender den i 184.  Hvis du googler "gå efter guldet" er der en der har lavet en forenklet udgave. 


km

PS med håndværker fradraget er der ikke sparet det vilde ved orange arbejde. Du får et fradrag og har en garanti periode. 


km
kmflisemester skrev den 08-03-2018 13:18:40

PS med håndværker fradraget er der ikke sparet det vilde ved orange arbejde. Du får et fradrag og har en garanti periode. 

 Men håndværker fradraget gælder vel som jeg har læst det kun hvis det er energi-fremmende ting ?


Altså jeg kan få tilskud til at få efterisoleret, men ikke til at få lagt fliser eller pudset en væg ?


 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis