Badeværelseslampe med stikkontakt -> lampeudtag + stikkontakt

Hej,

På mit badeværelse har jeg en lysstofrørs-lampe overspejlet med indbygget stikkontakt. Denne vil jeg gerne ændre til en almindelig hængende lamper plus en stikkontakt, så jeg stadig har adgang til strøm på badeværelset.

Er dette noget jeg selv må gøre? umiddelbart tænker jeg, at det jo er udskiftning af allerede eksisterende. Men har jeg ret i det? Og hvis jeg må, er der så noget særligt jeg skal være opmærksom på?

Lampen er monteret højt på vægge tæt på loftet i modsatte hjørne af bruser - så mener ikke der er krav til at det skal være van sikret. lampen som er monteret nu, er i hvert fald ikke. (dette er en lampe som er monteret, vi oprettelse at badeværelse inden jeg flyttede ind)

Hvis jeg afmontere lamper, har jeg ud af væggen: 5-leder kabel; 

L1Brun
L2Sort/hvid
L3Sort
NLyseblå
PEGrøn/gul


men tanke er at fjerne lamper og monter nedenstående i stedet: 


Håber I kan hjælpe. 

På forhånd tak :)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ville være rart med et billede af den nuværende installation, er det en mulighed.

Men hvis du vil ændre installationen, må du faktisk ikke lave det selv. 


fase

Du har ikke ret i at det er udskiftning af det eksisterende. Det er en ændring af den faste installation. Men da du jo formentlig laver det selv alligevel, kunne du sætte 2M underlag op og montere dit lampeudtag og stikkontakt i det.


fase

mange tak for dit svar. Her kun tænkt mig at lave det selv, hvis det er tilladt, eller må jeg finde en fagperson til at gøre det. Men når du siger at det er en ændring af den faste installation. Betyder det så, at det ikke er tilladt at gøre selv? 

Det var nemlig lige præcist et 2m underlag jeg havde i tankerne. 

på forhånd tak. 

mvh Jannik

Når du spørger så direkte, må jeg svare, at det ikke er tilladt at lave det selv. Det er aut. arbejde.


fase

ok. mange tak for dit svar. Ville gerne have det direkte

mvh Jannik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis