vandlås i gulvafløb sidder fast.

Jeg har forsøgt både med alt der står i min magt for at få den her vandlås op. Den har nok ikke været taget op i rigtig mange år. 2 af skruerne der holder beslaget til o ringen er brækket. Men de burde jo ikke holde den. Er der noget jeg har overset ? Eller skal der bare en krog og så rå muskel kraft til. Den er ikke tæt i forvejen så der kommer lugt op fra kloarken op. Så den skal alligevel skiftes ud så den skal ikke nødvendigvis op i hel stand.


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver 2 brækkede skruer. Er de brækket så der slet ikke er noget hoved på? Hvad med de 2 andre skruer, er de skruet ud?

Normalt skal toppladen blot løsnes, og vandlåsen kan trækkes op. I dit tilfælde ville jeg nok fjerne toppladen, derefter gummiringen (som sikkert er presset godt fast). Når først gummiringen er væk, skal vandlåsen kunne trækkes op.


Søren O
Søren O skrev den 07-03-2018 06:25:57

Du skriver 2 brækkede skruer. Er de brækket så der slet ikke er noget hoved på? Hvad med de 2 andre skruer, er de skruet ud?

Normalt skal toppladen blot løsnes, og vandlåsen kan trækkes op. I dit tilfælde ville jeg nok fjerne toppladen, derefter gummiringen (som sikkert er presset godt fast). Når først gummiringen er væk, skal vandlåsen kunne trækkes op.

 Både topplade og gummiring er afmonteret. Alle andre jeg  har rodet med har det så været muligt at taget den skål op. Den her sidder bare urokkelig fast ! og det virker ikke som om de 2 knækkede skruer holder noget nedenunder.

Nu har jeg fabrikeret et lille håndtag af noget fladjern så jeg kan komme ned og få ordentlig fat i de slidser som vandet løber ud af ! Når hverken eddikesyre eller en en kniv banket ned rund langs kanten af den skål virker, må man jo gå et trin op i overtalelse.

Jeg har tænkt mig at skifte vandlåsen ud med den her #1 Vandlås, er der nogen herinde der har erfaringer med den.

Nr 1 vandlås

 


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Den er ganske tilforladelig... kan dog godt blive forstoppet af lange hår som alle andre vandlåse. Kan se du har et sidetilløb fra evt et badekar. Afhængigt af diameteren kan den have svært ved at tage fra når du hiver proppen ud af badekarret, så vandstanden når over risten de første 30-60 sekunder.

Vandlåsens pung har jo lidt tolerance nede i skålen. Så nogen gange kan man med en passende stykke træ vippe den lidt frem og tilbage og dermed "svække" det som holder den. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Findes der en variant hvor skålen er fast monteret.  Den gir sig hverken sideværs eller op og ned. 


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Prøv at hælde noget varmt eddike ned omkring vandlåsen , den er kalket fast......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 07-03-2018 16:32:40

Prøv at hælde noget varmt eddike ned omkring vandlåsen , den er kalket fast......

 Den fik eddikesyre enmas Igår til o dag.

Jeg endte med at banke en kniv langs siden hele vejen rundt. Det var hårdt som beton. Men nu er den oppe. 


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis