Kommentarer til projekt: Renovering af kælder

Her samles kommentarer til projektet: Renovering af kælder

Kommentarer vises både her og på projektet.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er igang med samme omgang - 3 mdr. er godt nok presset / urealistisk med mindre du kan trække på en god del kompetente hjælpere !

Understøbningen er vi heldigvis sluppet for!

Udgravningen: anvendte transportbånd fra kælder og op i en tip-trailer. Pga. der var anvendt slagger som kapilarbrydende lag, så er det fjernet;  50-55 cm ned.

Kloak: du skal kende dybden på din kloak/brønd udenfor helt ude ved offentlig kloak, så de nye afløb kan placeres dybere pga. nyt gulv med isolering og med korrekt fald (derfor 'fik' vi lige separeret regn/spildevand og snart 25 meter ny indkørsel).

El- det er det mindste problem -  husk at trække rigeligt med tomrør - eller gerne 20 mm glatte rør ( det vil din elektriker elske). Husk jording til rio-net og evt. resten af huset.

Fjernvarme : vi får sat en ny fjernvarme-unit op, der inkluderer fjernvarmen / radiatorer / samt veksler til varmt hane-vand.

Da alt alligevel er gravet op så førte jeg ny el-kabel, internet-kabel, ekstra tomrør samt ny vandledning ind til teknik-afsnittet.

Gulvvarme - der lægges gulvvarmeslanger ud i hele kælderen. Danfoss Link
I et badeværelse ville jeg også lave badeværelse.

Isolering: 40 cm isolering - Vælger G80 - G60 er for bløde at gå på. Har anvendt en del Leca-nødder omkring skæve sokler. 

myndigheds godkendelse mv? - der er ikke så meget - det er jo bare en renovering af huset.

Dog mht. kloak: da der skal separeres regn/spildevand så skal kommunen kontaktes, da regnvandet skal tilsluttes kommunens regnvandssystem. Kloakmester og kommune fik talt sammen og de skulle have tilsendt en plan til godkendelse. Det ville være smart, hvis tilslutningen kan ske umiddelbart efter at arbejdet på matriklen er færdig (evt. inden at skel-brønde er dækket til).
Men det er arbejde som ikke skal myndighedsgodkendes som sådan - men kloakmester skal skrive under på arbejdet inkl. færdigmelding.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis