Skruer på vægudtag

Hej,

Efter maleren har været igang med mine vægge, er skruerne til dækslerne på vægudtagene blevet for korte. Indmaden er af metal og fra 1962.

Skruen måler 3,5x20mm, men jeg skal bruge 25 eller 30 mm. Hvad er det for en type skrue (gevind) og ved nogen hvor jeg kan få dem?

Mvh.,

Chr. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så vidt jeg husker det så var det M4 skruer man brugte i vægudtag. 

Men du måler jo 3,5 mm så det er jo ikke M4

Men ellers har jeg set nogen snyde ved at bruge et par almindelig undersænkede træ / spånskruer i passende tykkelse. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Måske er det M3.5 gevind?

I givet fald er stigningen 0,6mm: https://littlemachineshop.com/reference/TapDrillSizes.pdf


 

Det er næsten 100% metrisk gevind, når det er fra 1962. Jeg kan ikke huske, om der var forskel på NES og LK dåser, men når du siger, at det er en metaldåse, gætter jeg på en LK DVN dåse. Så vidt jeg kan se på skruen, har den været skruet langt nok ind i dåsen til at den burde kunne nå. Med mindre maleren har smurt tykt på. Det er ikke sådan, at du bare rammer ved siden af gevindet, det kan godt drille lidt. Prøv om en 4 mm skrue kan gå i gevindet.


fase

Det er vel rimeligt nemt at tjekke hvad type gevind det er.
Du tager din skrue og derefter en møtrik du kender størrelsen på, feks 4 mm. Passer den? 

På de fleste universal tænger (selv de billige) er der forskellige gevind huller beregnet til at klippe skruer over med.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg fandt nogle M3.5 skruer på nettet som passede.

Mvh.,

Chr.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også