Kommentarer til projekt: Badværrelses fuger hjælp

Her samles kommentarer til projektet: Badværrelses fuger hjælp

Kommentarer vises både her og på projektet.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har selv svaret på nogen af spørgsmålene. De helt lyse felter er de steder som er blevet kraftigst syre påvirket, af hvad i nu end har brugt.  Grundlæggende er det en cement fuge og selv fabrikanterne skriver at fuge farven chancerer. Jeg har set noget der var meget værre end jeres. Nogen steder KAN det være fordi limen står højt op i fugen og der derfor ikke er ret meget fuge masse i. 

De eneste fuger der står med den farve man forventer når man er færdig, er epoxy fuger. Jeg har en gang spurgt en konsulent fra Alfix om han ville komme ud og fuge en 2 m2 brusevæg som så stod farvemæssigt korrekt bagefter. Men nej tak, han skulle ikke nyde noget, fordi produktet jo chancerer, som han sagde.  Jeg spurgte om kunden måtte få hans nummer så kunne de selv snakke. Har ikke hørt mere siden.   Men giv endelig lyd hvis du finder et mirakel middel.  Det findes i en eller anden variant i næsten alle badeværelser.


km

Kan jeg gøre noget, ved de syreskade områder nu så?, eller aftager det med tide? 

Du synes ikke gulv billederne ligner nogle der er ved at smuldre? 

Tak for svar iøvrigt. 



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

PS det er en Manhatten fuge, som jo skulle være rimelig lys. 

Ja du er sådan set heldig at det er lys fuge. Mørke fuger bliver hvide hvis rengøringen er for sur.  

Det bliver at se hvis du prøver at reparere dem,  i så fald skal du nok tage hele niche gulvet. Men som sagt har jeg set der der var værre. Nogle murere tror man kan klare alt med en skarp syre. Eller 280. (intern joke) 


km

Bare rigtig surt at give penge for noget som er øv at se på efter 1 år.  

Så du tænker ikke det hjælper at klage til byg garanti? 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvorfor ikke prøve at strege fugerne op med en fuge pen? I den ønskede farve...


Elektronikteknikeren

Det var ikke helt det der var meningen med at få lavet nyt badeværelse, men mange tak for din tilbagemelding. 

Det har altid været sådan med cement fuger, men det er først de sidste 3-4 år folk er begyndt at hænge sig i det. Er begyndt at anbefale epoxy fuger af samme grund. Badeværelset bliver godt nok 5-6 tusind dyrere men så er der ikke den diskussion bagefter. Og det er ikke for sjov, for epoxy er en pestilens at fuge med. Selv når man er vant til det 


km

Jeg har set fugepenne på epoxy basis til efterbehandling og imprægnering af fuger. Det ville jeg ikke se som en Hack løsning.


Elektronikteknikeren

Skulle det ikke være flisemureren, der skulle fikse det incl. i prisen så

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også