Reparation af JBL høretelefoner

Jeg har et par JBL S400 BT høretelefoner, hvor lyden er gået i den ene side. Jeg har tidligere fikset et par andre JBL høretelefoner ved blot at lodde en løs ledning. Jeg regner med at det samme kan gøres her.

Mit problem er bare at jeg simpelhen ikke kan finde ud af at skille høretelefonerne ad. Jeg har søgt på nettet, men har intet fundet om denne model, eller nogle som ligner. Jeg har både kigget på videoer og billeder.

Så nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Hvor kan man finde diagrammer e.l.? Findes der andre forummer jeg kan spørge i?

Der er ingen synlige skruer, så det er nok noget der skal brækkes fra hinanden. Jeg er bare bange for at ødelægge noget...

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet skruen til højre for driveren?

Det er meget sandsynligt at lortet er klikket sammen bagtil med modhager i plast, og man derfor skal deformere det en del for at få det fra hinanden. 

Det kan være umuligt uden at have små flade pinde i plast til at lirke det løs med.


Elektronikteknikeren

Har du prøvet skruen til højre for driveren?

Jeg ved ikke lige hvad du mener med driveren. Men der er ikke en synlig skrue. Der er et hul på hver side af der hvor lyden kommer ud. Det venstre hul er dækket med hvid tape. På det højre har jeg fjernet tapen. Men hullet er kun ca. 1 mm. Så jeg tror ikke det er til en skrue.

Jeg tror du har ret i at den er klikket samme. Spørgsmålet er så bare hvor man skal lirke.

Har du prøvet at kontakte JBL? Måske et long shot, men et forsøg værd.

HomeSweetHome skrev den 05-03-2018 13:47:57

Har du prøvet at kontakte JBL? Måske et long shot, men et forsøg værd.

 Nej det har jeg faktisk slet ikke tænkt på. Det er da et forsøg værd. Selv om jeg godt nok tvivler på at de kan/vil hjælpe :-)

Der er en måske brugbar video her :

https://www.youtube.com/watch?v=nkxpm-_Fy7Y


Der er en måske brugbar video her :

https://www.youtube.com/watch?v=nkxpm-_Fy7Y

 Perfekt tak. Jeg havde faktisk godt set videon tidligere. Men kunne simpelthen ikke gennemskue hvordan han gjorde det.

Nu kigge jeg lige videoen igennem igen. Og så prøvede jeg igen. Og med en lille spids flad skruetrækker og lidt vold fik jeg løftet låget af. Det har godt nok efterladt nogle mærker, måske det kunne være undgået med noget plastik værktøj.

Tusind tak for hjælpen :-)

Hej cas123

Jeg sidder lige nu med en højre side på mine JBL 450BT høretelefoner, som ikke afspiller lyd. Jeg er bange for at ødelægge delene når de skal skilles ad. Jeg kunne se, at du fik åbnet for dine, men fik du dem repareret? Jeg er i tvivl om jeg skal overgive mig (købe et nyt par), eller forsøge at redde dem. Har forsøgt at kontakte JBL, men det kom der ikke noget konkret ud af :/

TageDK skrev den 13-03-2018 20:21:18

Jeg sidder lige nu med en højre side på mine JBL 450BT høretelefoner, som ikke afspiller lyd. Jeg er bange for at ødelægge delene når de skal skilles ad. Jeg kunne se, at du fik åbnet for dine, men fik du dem repareret? Jeg er i tvivl om jeg skal overgive mig (købe et nyt par), eller forsøge at redde dem. Har forsøgt at kontakte JBL, men det kom der ikke noget konkret ud af :/

 Jeg har ikke fået mine til at virke desværre. Jeg har fået dem skilt helt ad. Men der er umiddelbart ingen løse eller brudte ledninger. Så jeg har næsten opgivet at få dem til at virke. Noget typer på at den er selve højttaleren som er ødelagt...

Men prøv dog at skille dem ad. Hvis ellers du kan gennemskue hvordan man gør. Det var ikke nemt med S400BT... 

Jeg har tidligere repareret to par JBL E40BT. De var ret nemme at skille ad og begge have en løs ledning som bare skulle loddes fast igen.

Jeg prøver at finde en forsigtig måde at bryde ind på. Tak for svaret, og nu vil jeg kaste mig ud i det.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis