Radiator tilslutning - er dette et korrekt "udtag"

Hej lav-det-selv folk

Jeg har et værelse, hvori der ifølge den tidligere ejer er gjort klar til at jeg "nemt selv kan installere en radiator". Dette "nemt" er jeg ikke så overbevist om, for faktisk ved jeg slet ikke om det er et faktisk radiator udtag (eller hvad det hedder) eller om det bare er slanger, som er gjort klar til noget mere. Er der nogle med mere vvs-erfaring end jeg selv, som kan svare på dette ? 

Dvs. er de to slanger på billedet her noget, som en radiator nemt kan kobles til - indløb/udløb ?

Mvh Mr. Bagger


Martin Bagger
Amatør gør-det-selv'er

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja i princippet kan det godt bruges til en radiator - men hvordan ser det ud i den anden ende, ude ved fyr/ varmeinstallation? For der må der venligst være 2 løse slanger?

Det er "rør i rør" og kan udmærket være gjort klar til radiator, men du skal lige finde ud af hvor slangerne ender. De er ikke tilsluttet i den anden ende. Prøv at kigge ved dit varmeanlæg om der er tilsvarende rør der (som ikke er tilsluttet). Hvis du er i tvivl om hvilke rør, så send en elektrikker søgefjeder igennem røret.


Søren O

Eller pust i dem medens en anden sidder og lukker /lukker op med fingeren i den anden ende. 

mindre radiatorer kan godt have frem og retur løb i den samme ende, det kræver blot en lidt speciel tilslutning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis