Marmorplade til pladespiller.

Hej,


jeg vil høre, om der er nogen herinde der ved, hvor jeg kan købe en marmorplade str 30x42x2 cm. Den skal bruges til at stille en pladespiller på så den står helt stabilt.

Jeg har googlet lidt, men finder mest nogle store plader, og jeg har jo kun brug for en lille rest. Så en kæmpeudgift skal det helst ikke blive  .

Mvh Elin.


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv fx spekva, de skærer ud til vaske og kogeplader, og det er bare spild.

Prøv et nedbrydnings firma, måske de har marmor/granit bordplader.

Ligger et på nyborgvej, der har alt muligt.

Hvis ikke pladen skal indpasses i et underlag, kan du sikkert finde en brugt marmor/skifer plade fra et køkken på 40x62 cm - så kan du nøjes med at skære det ene mål ned, med en god diamantskive og finslibe bagefter. Koster næsten gratis - men nogen mener en lukket sandkasse er mener effektiv, men døm selv. På mange pladespillere ( især de billige ) , er det lige så tit plinten ( kassen omkring værk og arm ), der svinger lystigt med, når der spilles lidt højt. Det samme med refleksioner fra låget, men jo dyrere grej og jo højere krav, jo tættere nærmer vi os ren religion. Pladen er et godt sted at starte. :-))


 

Tusind tak for svar. Så skal jeg bare lige finde ud af, hvor jeg får købt den "næsten gratis" marmorplade. Har du en ide til det også?

Vores pladespiller er en Thorens, og det er manden, der gerne vil have sådan en marmorplade. Han er en nørd med den slags  . Vil jo gerne gøre ham glad.

Jeg var heldig og fandt en skifferplade på genbrugspladsen, som jeg fik for en stang wienerbrød til kaffen  
Den skar jeg over med vinkelsliberen (husk åndeværn) og sleb kanterne.
Det vigtige er i virkeligheden at skifte fødderne på grammofonen ud... stil den på 3 spikes, det giver det absolut bedste resultat. 3 fordi, 4 ben kan vippe, det kan 3 ikke.
Jeg har modificeret min Thorens med en tungere bund og alukanter samt de 3 spikes den står på, oven på skifferpladen.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 20-03-2018 10:44:53

Jeg var heldig og fandt en skifferplade på genbrugspladsen, som jeg fik for en stang wienerbrød til kaffen  
Den skar jeg over med vinkelsliberen (husk åndeværn) og sleb kanterne.
Det vigtige er i virkeligheden at skifte fødderne på grammofonen ud... stil den på 3 spikes, det giver det absolut bedste resultat. 3 fordi, 4 ben kan vippe, det kan 3 ikke.
Jeg har modificeret min Thorens med en tungere bund og alukanter samt de 3 spikes den står på, oven på skifferpladen.

Det ser ski ok ud PH - den med spike's ne har jeg ikke prøvet, da min er pladespiler er db. afkoblet, og 'boer' på et vægophæng. Det ligner en TD-166 du har haft en tur i værkstedet, kan du så mærke en forbedring efter indgrebet? Ps. har selv haft en ditto, men synes ophæng er lige lovligt 'levende' - bare min erfaring..  



 

 


 

Det er en TD 320.
Jeg har fyldt ca 1kg botylmasse i plinten og lavet kanter (sat uden på den oprindelige plint) af 10mm alu, der er skåret i smig i hjørnerne. De er poleret så man kan spejle sig i dem  

Fødderne er 3 stk. spikes i messing. Billedet viser dem med den medfølgende "fod", men den er selvfølgelig ikke på grammofonen.
Den øverste del af spiken er skruet i den nederste (så de kan justeres i højden). Jeg borede hul i toppen og skar gevind, og skar også gevind i plintens bund, og monterede dem med et lille stykke gevindjern.  
 Jeg bilder mig selv ind at jeg kan høre en forskel, men det kan måske godt være at jeg bare VIL høre en forskel   

Du kan lige se hjørnet af Cd-afspilleren, på billedet. Der også har spikes, men den står på "fødderne".


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis