Farve lyse flisefuger mørkere

Med tiden er vores lysegrå fuger blevet mørkere i områder af vores køkken/alrum, både pga. spild af bla. fedtstof i køkkenet. Det har ikke været muligt at rense dem.

Har hørt råd om, at man evt. kan gøre det med linolie eller lignende - men er der nogen der har erfaring med resultaterne?

Ved det bedste sikkert vil være at kratte dem op, men det bliver ikke løsningen denne gang - har brug for et gangbart alternativ :)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man kan købe en slags pen,som fås i flere nuancer,men det kræver,at fugerne er fedtfri.


bh

Giv fugerne noget klinkeolie. Jeg gjorde det i mit nyrenoverede badeværelse fordi jeg fortrød fugefarven. Den var for lys. Så brugte jeg klinkeolie som jeg smurte på med en almindelig pensel. Det gør ikke noget at det kommer på fliserne. Man kan give hele gulvet for den sags skyld. så tørrer man det overskydende af efter et par timer. Super nemt. Det virkede helt eminent og fugerne og fugerne gik fra at være lysegrå til at være mørk grå/antracit grå.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Vil lige tilføje til mit svar at du kun kan bruge klinkeolie hvis det er glaserede klinker du har og det ser det umiddelbart ud til. Ellers kan fliserne få misfarvninger.

Måske kan du også få et godt resultat med linolie som du selv foreslår men det har jeg ikke prøvet.

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Jeg har brugt fugepen, som er speciel maling til fuger. Den findes i mange farver og man kan blande farver sammen til den nuance man vil ha. Så du kan sagten få den lyse farve på dine fuger tilbage igen og uden mange kræfter. 

Pennen er let at bruge, men hvis du skal male større område eller skal blande farver sammen så vil jeg anbefale fugefarve i bøtte. Der bruger du bare en pensel til at male med. 

Jeg har løsningen. For nogle år siden var konen og jeg aflastningsfamilie for en dreng med downs syndrom. En aften var der meget stille i køkkenet. Vi blev lidt opmærksomme da barnet kom ind til os og lignede et barn der var faldet ned fra himlen. Det viste sig såmænd bare at nysgerrigheden var blevet for stor med den rødvin i box ( dengang med skruehane) som stod på køkkenbordet. Resultatet var at fugerne nedenunder blev mørke og dengang var det ikke strengt nødvendigt. Nu har jeg så lavet nogle reparationer af fliserne så spørgsmålet er om jeg selv skal prøve forsøget. Det skal hertil siges at de mørke fuger fra rødvinen holder så det kan være løsningen, måske med en billig rødvin.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også