Vaskehal

Hej

Er der nogen der ved om der i vaske haller i dag bliver brugt genbrugs and.

Tænker mest på undervognsvask og salt

I gamle dage blev det jo genbrugt, bliver det stadig det???




frankogcharlotte
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

https://www.ecolabel.dk/da/aktuelt/nyheder/2016/1/100-svanemaerkede-bilvaskehaller

Jeg tror alle vaskehaller bruger genbrugsvand, om sommeren kan du faktisk lugte det når det trænger til et supplement med frisk vand.

Og så ruster bilen ikke mere af den grund, det der skaber rust er samlinger af snavs, der ikke bliver skyllet væk. Så vask du roligt, og for øvrigt er de fleste biler i dag omfattet af en lang rustgaranti, så hvis forhandlerne mente at det var risikabelt at vaske i vaskehaller, ville det nok stå med småt, at garantien bortfaldt i så tilfælde.



 

Ja helt sikkert genbrugsvand, men hvor grundig er sådan en undervognsvask, jeg kunne godt tvivle på den var effektiv i alle kroge, og netop de kroge har det med at ruste.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-03-2018 14:34:37

Ja helt sikkert genbrugsvand, men hvor grundig er sådan en undervognsvask, jeg kunne godt tvivle på den var effektiv i alle kroge, og netop de kroge har det med at ruste.

  Helt enig - det giver ikke mening bare at opfugte skidtet, uden det bliver helt rent. Derfor bruger jeg helst vandslange og tagvand, om muligt..


 

Men vandet bliver selvfølgelig filtreret. Og mon ikke de har en saltudskiller på anlægget, ellers ville du se saltkager på bilen efter vask om vinteren.


Elektronikteknikeren

Det ikke alle der bruger genbrugsvand, kender en i middelfart der bruger rent vand fra "hanen" og er udstyret med et afkalkningsanlæg så nul pletter på bilen og helt ren og skinnende efter vask.


Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Jeg ville da være ked af, at bruge en vaskehal, der bare brugte "hanevand" - det er da en absolut skændsel i forhold til vores - i forvejen - udfordrede vandkvalitet..  
- at vaske bilen med filtreret genbrugsvand, og så selv lige gå den efter en gang i mellem - det giver da bedre mening - i min optik..
Men fint nok, med et afkalkningsanlæg - det lyder som en god løsning.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis