luftskrue

hej allesammen

jeg har en vga formula som bruger alt for meget 2-takts olie (tanket mandag morgen og mangler onsdag eftermiddag og havde kun kørt 26 km før den mangler og jeg plejer at køre 180-200 på en tank) så ville bare spørge hvad jeg skal gøre for at den ikke bruger så meget.

jeg tænker på hvor meget den skal skrues ud og hvilken skrue det er da der er 3 forskellige og den ene er tomgang og så er det en af de 2 andre.


håber i kan hjælpe da det er dyrt i olie :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tvivler på at olien forsvinder gennem motoren. Er det tilfældet vil du lægge en koloenorm blåhvid tåge efter dig, som du på ingen måde kan undgå at kunne lugte eller overse. Jeg ville i stedet undersøge olietanken og slangen ned til oliepumpen og oliepumpen for utætheder. 

180-200 km er også alt for lidt på en tank olie, hvis den indeholder ca 1 liter. Du skal på ingen måde forbruge mere end 1 liter olie for hver 50 påfyldt liter benzin.

Jeg ved ikke hvad det er for skruer du vil skrue med/på da en oliepumpe til totaktsolie mig bekendt har nogle skruer du kan skrue på ?

Luftskruen, er den skrue på karburatoren der bestemmer hvor fed blandingen er når motoren går tomgang. Den har intet med smøreolie forbruget at gøre.    

https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scooter-og-knallert-dele/reservedele/vga/formula-50/oliepumpe/oliepumpe-vga-formula-50/n-354752594/pn-346779363/


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

ok den går sikkert også meget mere på en tank men det var bare et eksempel så at den kører meget længere. 


men den lægger ikke olie ud på fliser/gulvtæppe som den står på og tænker ikke det bare kan lægge inde i scooteren så meget?


jaco163b skrev den 01-03-2018 13:55:01

ok den går sikkert også meget mere på en tank men det var bare et eksempel så at den kører meget længere. 


men den lægger ikke olie ud på fliser/gulvtæppe som den står på og tænker ikke det bare kan lægge inde i scooteren så meget?


 Øh, et eksempel der ikke har hold i virkeligheden ? Så bliver det sku svært at hjælpe dig.   

Det er oliepumpen du skal kigge på/udskifte hvis olien ikke render ud på jorden/vejen.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis