Væghængt toilet BAG væggen?

Jeg vil gerne montere mit nye væghængte toilet, så det fylder mindst muligt i det lille badeværelse. Jeg tænker derfor, at selve cisternen, kan monteres bag den eksisterende væg og kummen foran den eksisterende væg. Jeg kan sagtens komme til cisternen i rummet bag væggen. 


Nogen der har erfaring/ gode råd til, hvordan jeg monterer det?


Hvis du prøver - så lærer du noget
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal være opmærksom på hvilken tykkelse på væggen den pågældende toilet kan klare. Det har noget med længde af - trykknapper - ophængsskruer - udløb og tilløbs rørets at gøre. Jeg har nogle steder placeret cisterne midt i indervæggen og så med f.eks. 2 lag 15 mm  fermacel foran, eller muret op med mursten på højkant ( fattigmands 1/2 stens mur)

Der er naturligvis masser af muligheder, jeg har her link til en tilfældig, Ifølge målskitse på denne må væggen foran cisterne være imellem 10 - 70 mm 

Et muret skille rum er ofte 110 -120 mm så den viste kombination kan ikke anvendes. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja netop og den er 110 - 120 mm. Jeg har lige kigget lidt rundt på nettet, og jeg kunne ikke finde nogen der kunne passe på så tyk en væg. Det er ikke det samme som det ikke findes.

Problemet med længere skruer kunne løses, og man kan få fjernbetjening til de fleste. Så skal der findes længere skylle og afløbsrør. Jeg ville nok vælge at hugge hul i væggen, montere cisternen 3/4 synlig i rummet bagved. Så mures der op foran med 5 cm sten + flisetykkelse. 

Så kan du vælge imellem alle standard cisterner og toiletskåle. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er ikke noget problem at placere cisternen på bagsiden af en væg. Du samler cisternen så du kan måle højden på afløb, skyllerør, gevindstænger og trykknap. Så streger du op foran på væggen og borer ud. Derefter monterer du bare som man normalt ville gøre.

Hvis det er en murstensvæg med puds på begge sider kan det nok ikke nå, men du kan købe et længere ferulesæt og forlænger til trykknapper, i hvert fald til geberitcisterner (passer sikkert også til andre mærker)

Ja det kan jeg se nu og man kan også købe forlænger gevindstænger.Se link


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja alt kan lade sig gøre 😁

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis