Revne i pudset murstensindervæg

Hejsa LDS,

Super fedt forum!

For to år siden flyttede vi ind i et dejligt hus fra 1987, renoveret i flere omgange. 

I løbet af sommeren 2017 lagde jeg mærke til en lidt besynderlig revne i vores pudsede murstensvæg i stuen. 


En revne der ser ud til at følge murstenene/fugerne. Det kan være svært at se på billedet, men den er cirka en negl tyk hvilket har været tilfældet siden jeg opdagede den (den er til at overse på et par meters afstand, hvis man ikke ved det)

Vi malede da vi flyttede ind, men ingen ærinder om der var en (lille) revne da vi gjorde det. Udvendigt er der ingenting at se. Det kunne se ud som om der tidligere er lavet noget deromkring, men tidligere ejer har ikke nævnt det og tilstandsrapporten nævner ikke noget specifikt.

Lige nu holder jeg bare øje med om den pludselig vokser. Min umiddelbare tanke var at få spartlet over inden der skal males næste gang (om et par år).

Burde jeg få nogle til at kigge på det inden det?



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen til LDS!

Skal lige være sikker på hvad der er op og ned: 

Er det rigtigt, at revnen er vandret på væggen (og nederste billede derfor er roteret forkert)? Eller er øverste billede roteret forkert?


Mvh. AllanE

Nej lad være med at fokusere på det - tjek evtuelt om der revne på ydersiden også - så er det lidt mere alvorligt.

Men for mig ser det ud som om det er noget som sammenbygget - eventuelt en tilbygning (kva din rem I loftet) - og så er det sikkert fordi der anvendt 2 forskellige slags materialer / mørtel. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
AllanE skrev den 28-02-2018 21:51:00

Hej og velkommen til LDS!

Skal lige være sikker på hvad der er op og ned: 

Er det rigtigt, at revnen er vandret på væggen (og nederste billede derfor er roteret forkert)? Eller er øverste billede roteret forkert?

 Den er begge dele, men det er ikke så tydeligt på billederne. Den løber fra starten, lidt op, en mursten vandret, lidt lodret osv.

Jeg prøver lige med et billede mere som viser det overordnet. Den går op til et spær eller lignende og så er der halvanden meter til endevæggen.


Tak for svarene indtil videre.

Har du en plantegning over, hvordan huset så ud oprindeligt? Så kan du se, om der har været en skillevæg eller ligefrem et vindue eller dør.



 

uldal skrev den 01-03-2018 07:55:28

Har du en plantegning over, hvordan huset så ud oprindeligt? Så kan du se, om der har været en skillevæg eller ligefrem et vindue eller dør.


 Nej, desværre. Jeg ved ikke om der er lavet noget der, men umiddelbart tror jeg det ikke da vinduer og døre ud ser ud til at have samme alder.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også