Når palisander har fået sollys

Halløj derude.

Jeg har denne smukke skænk i Palisander, som er renset og olieret op. Den gamle sokkel er pillet af og der er sat aluminiumsben på. MEN den har en stribe (se billede) forrest, hvor træet er lysnet af solen. Er der nogen kloge hoveder, der ved hvordan man indfarver det, så det bliver mørkere?


God dag derude ;)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det løb er nok kørt efter træet er blevet olieret. Det bliver noget "griseri" og forsøge at mørkne med bejdse. Det giver garanteret skjolder af forskellig farve.

Jeg tror i øvrigt heller ikke det er solen der har bleget træet på forkanten, da bagkanten har samme "afblegning". Det er sådan det stykke træ ser ud fra snedkeriet.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif Tak for svar. Havde også tanken om at det måske skulle se sådan ud, grundet bagkanten lysning, da der har stået en overdel på. Jeg ville aldrig bruge bejse, men et eller andet naturligt, et udtræk af eks. sort te. Selve midten af træet er bare så fantastisk smukt.



God dag derude ;)
Lyons skrev den 28-02-2018 13:46:37

Hej Leif Tak for svar. Havde også tanken om at det måske skulle se sådan ud, grundet bagkanten lysning, da der har stået en overdel på. Jeg ville aldrig bruge bejse, men et eller andet naturligt, et udtræk af eks. sort te. Selve midten af træet er bare så fantastisk smukt.


 Forkantens kulør syntes jeg også passer fint med lågernes ditto.

Bejdse kan skam sagtens være lige så "naturligt" som sort-the. I rigtig gamle dage var bejdse faktisk et nedkogt udtræk fra/af det træ bejdsen skulle ligne. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej igen Leif. Nu kiggede jeg grundigt efter. og forkanten er lysere, og har en helt lige streg, hvor møblet ovenpå har været. Tak for info om bejse Dejligt at blive klogere


God dag derude ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis