Bosch ZSB 16-1 A 23 laver dunk lyd og går i EA fejl

Hej,

Jeg har et gasfyr af mærket Bosch ZSB 16-1 A 23 som laver dunk lyd og går i EA fejl. Har i en anelse om hvad det skyldes ?

/Strib

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Dunklyde kan tyde på manglende vandtryk, det bør du tjekke. Det skal være over 1 bar helst 1,8 - 2 bar.

Rettelse: 

Jeg har lige studeret installations manual. På side 44 står der om EA at det er manglende flamme, (gastryk ? ionisering ? m.m. ) så det er nok mere en sag for gasmontør.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Med kold installation er lidt over 1 bar ok. 

Du har vel ikke stoppet indsugning eller aftræk. Eller en hætte på taget der er røget af i blæsten. Det kan give tændings problemer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har fået sat nyt aftræksrør på november 2017.

Ja det fortæller jo sådan set ikke noget, der er måske glemt en skrue så  den kan være røget af. Har du kigget op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Der er hætte på aftræksrøret. Jeg har haft 3 besøg af gas service mand og de har hver renset de steder de kan,  og så går der 4 dage så er den gal igen. Hvor gasfyret skyder sugerøret af med et ordentligt Puf og EA fejl kommer. De siger de ikke ved hvad det er.

Åh ok jeg troede det var et akut opstået problem her i week end. Og det var jo ikke godt i denne kulde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Måske har Bosch en servicetekniker, der ved noget om fyret og dets fejl samt årsager.


fase

Gasfyret er igår blevet justeret på indstillinger, så må jeg se hvor længe det nu holder.

Hvilket rør er det der falder af?


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis