Reparation af

Hej. Jeg har denne her gyngehest jeg vil gøre lidt i stand. Er der nogen der har nogle tips til hvad der skal gøres? Er det bare at slibe den lidt ned og så male den? 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja umiddelbart er slibning vejen frem. En maler sagde engang "dårlig slibning = dårlig  resultat. Hvis den er løs i limninger skal de bankes fra hinanden og så limes efterfølgende. Det er godt at bruge PU lim polyertan? Men i så fald skal området fugtes lidt, da denne lim hærder op ved fugtighed,

 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay. Ja hovedet var gået lidt fra hinanden, så det har jeg skilt ad. Er lidt i tvivl om den skal behandles med noget inden den skal males,  da den vidst har stået ude lidt inden jeg overtog den. Overfladen var blevet lidt grøn i det, men træet virker tørt nok.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Brug en god grunder, og giv den gerne 3-4 lag med mellemslibniger inden du giver den 2-3 lag topmaling.
Eventuelt kan du afslutte med 2 lag klar lak, til at beskytte malingen med, da den jo vil blive slidt af rytterens vilde ridt over stepperne   

PS: Den er fisme flot, og ikke så traditionel   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Okay mange tak, jeg prøver ad. Så ligger jeg lige et billed ind af resultatet. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også