Kvalitet af Bosch/Siemens køle-fryseskab

Jeg er ved at renovere mit køkken og skal i den forbindelse have nyt køle-fryseskab. Men hvilket?
Jeg har læst uddrag af nogle tests hvor jeg kan jeg, at Bosch/Siemens (samme firma) får fine anmeldelser: https://forbrugsguiden.dk/koele-fryseskab-test-bedste-koele-fryseskabe/. Forbrugsguiden har ikke selv testet, men får deres resultater fra. bl.a. Tænk.dk. Hvis man vil læse hele Tænks test skal man være medlem hos dem.

Jeg har efterfølgende været forbi Skousen (som jo har prisgaranti). For at se skabene. Men de havde slet ikke udstillet skabe fra Bosch/Siemens. Sælgeren påstod, at det var dårlig kvalitet. Jeg henviste til førnævnte testresultater. Så påstod han, at det var fordi Bosch/Siemens købte reklameannoncer hos Tænk. Siden har jeg læst på Tænks side at de er uafhængige (Det er derfor man skal være medlem) og de får lavet deres tests ved internationale samarbejdspartnere. Jeg mener også at have læst et sted (som jeg pt. ikke kan finde) at der slet ikke er reklamer på deres side og bladet. Så jeg ved ikke hvor meget man kan stole på den sælger... Måske har Skousen bare en dårlig avance på Bosch/Siemens.

Man kan sikkert købe bedre mærker end Bosch/Siemens, men så er prisen også derefter. Hvis man ser på specifikationerne synes jeg man får meget for pengene hos Bosch/Siemens. Men er kvaliteten så ringe, at man bør undgå mærket?

PS: Jeg har (endnu) ikke købt medlemskab af Tænk, da jeg har hørt at de kan være svære at slippe af med igen - men det er en anden historie.


Mvh Palle Dam

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan købe Tænks test enkeltvis. Altså bare betale for adgang til en artikel med test. Tror et er omkring 25 kr.

Ja de er uafhængige og jo lidt halv-offentlige, så mere uafhængigt bliver det ikke. Sælgeren har helt sikkert villedt dig med den udtalelse om annoncerne.

Bosch/Siemens laver nogle fine hvidevarer til prisen. Ja du kan få bedre kvalitet i f.eks. Miele, men så koster det også 1 1/2 gange mere.

Vi har selv alle vore hvidevarer i Bosch/Siemens og haft det i mange år. Er ganske tilfredse. Og så gør det ikke så "ondt" når det går i stykker efter måske 9-10 år, så køber man bare noget nyt, i stedet for at skulle beholde f.eks. Miele i 15-16 år for at den årlige udgift er den samme.

Vi har Bosch/Siemens skabsfryser (10 år), Køleskab (9 år), ovn (9 år), vaskemaskine og tørretumbler (8-9 år). Opvasker var også 9 år men er lige blevet skiftet til en ny Bosch, da den gamle Siemens (9 år) ikke vaskede så godt mere - det kunne sikkert fixes med en rengøring af blødgøringsanlægget, men jeg gad ikke pøle med det.  

Vor induktionskogeplade er dog en Vitt men kun fordi den var meget pænere end Bosch/Siemens. Og nå ja, vi har en Miele espressomaskine :-)

Svaret fra sælgeren hos Skousen, tyder på at de ikke fører det, du efterspørger, og så bliver der fyret sådan en svada af. Du kan rolig købe Bosch/Siemens. Jeg har haft komfur, ovn og mikrobølgeovn af de to fabrikater i over 10 år, og de har fungeret tilfredsstillende. Find en anden butik uanset om de har prisgaranti eller ej.


fase

Vi har også alt fra Siemens. Induktionsplade, komfur, combiovn, opvasker, køle/frys. Til påske er det 10 år gammelt, og intet repareret. Vaskemaskine og tørretumbler er også skiftet til Siemens.

Prøv at spørge på prisen i køkkenbutikken.


Søren O

Har også altid haft Siemens hvidevarer, uden problemer. Da køkkenet blev skiftet sidste år, blev alle hvidevarer erstattet med nye Siemens. Jeg handlede på Skousen.dk som ofte har -20% på alt Siemens. 

TÆNK er fuldstændige uafhængige og har ikke "købte" annoncer/anmeldelser. Mon ikke sælgeren får en ringe provision på Siemens-produkter!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Begge firmaer er et brand som i et eller andet står for kvalitet i mange sammenhænge.
Et sådan brand får man kun ved årti efter årti at levere kvalitet.

Har for ikke så længe skiftet en vaskemaskine fra Siemens 15-20 år den ville bare ikke dø.
Men nu var den trods alt blevet for gammel.
Det blev en ny Bosch.

En anden maskine var en Bosh vaskemaskine hvor lejet var gået efter 6 års tjeneste i en ejendom med 6 lejemål. Så det er faktisk ok.
Det blev så en Samsung istedet som jeg fandt var det bedste tilbud primært på grund af mindre støj og 20% vandforbrug og en meget lave restfugtighed 44% opnået med 1400 omdr istedet for de normale 1600 omdr.

Netop restfugtighed mener jeg er et parameter du ikke bør glemme.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis