Trailer sidder fast på trækkrog

God aften,

Jeg står med et lidt dumt problem. Jeg har denne trailer, som er et halvt år gammel:

https://www.bauhaus.dk/easyline-trailer-model-250st.html

Den har stået i vores garage og har indtil i dag ikke været i brug siden jul. Jeg har her til aften været et smut på genbrugspladsen med den, og da jeg kommer hjem igen og skal koble traileren af bilen sidder den fuldstændigt fast på "kuglen"?!

Jeg kan uden problemer trække op i låsemekanismen på trailerens træk og umiddelbart føles det ikke anderledes end det plejer. Jeg har prøvet at hoppe på trækket og banke lidt med en hammer på siden. Intet hjælper! 

Jeg skulle helst bruge bilen i morgen - uden trailer!   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at giv den en god gang rustløsner, og så evt nogle bank af en fiberhammer.

Alternativt må du skrue trækket af traileren, og binde det fast til trækket, så kan du da køre uden traileren.  


Vi prøver igen, i morgen --

Det har jeg aldrig oplevet men kunne forestille mig følgende:

Rustolie, løfte håndtaget som du plejer, og så en stor skruetrækker op under. Den skal imellem bagved kuglen og så den pal som går imod kuglen. 

Men det er er betingelse at håndtag forbliver løftet op. 

( måske skulle vorherre have udstyret os med en hånd mere for at klare det. )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En god gang rustløstner, riv op i håndtaget, mens en donkraft løfter op i anhængeren

Tak for jeres råd, som jeg vil forsøge mig med.

Ja, der sidder en pal, der holder mod kuglen på anhængertrækket. Denne pal frigives ikke, når jeg vipper op i håndtaget!

Anhængertrækket er aftageligt, så hvis det hele kikser, kan jeg måske få dette taget af bilen   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Ja løfte op i håndtaget og skubbe det frem mod din bil.

Det er vigtigt at et træk ikke bliver helt tørt. De bevægelige dele skal være lidt olierede. Det lyder dog underligt at der skulle være problemer med en så ny trailer. Husk også lidt fedt på selve trækkuglen. Det gør at det hele glider lidt lettere og du undgår knagen fra trækket. Måske at det er årsagen til at du ikke kan åbne dit træk.


Søren O

Tag dog trækket af bilen. Det er meget nemmere at arbejde med. Først kunne du lige prøve at trække traileren ud i næsten 90 grader. Der kan være en fejl i kuglen.


 

Håndtaget er vel trukket helt op. På nogle skal de løftes lidt "vandret" op, før man vipper det frem mod bilen.

Du må endelig ikke give kuglen fedt, olie eller lignende, hvis du også kører med campingvogn. Så har slingre-koblingen nemlig ingen virkning.

Hvis du har fået det løst, så lad os få løsningen :-)


Problemet er løst!

Vi varmede træktøjet med en varmepistol og det lykkedes at få koblet traileren af bilen!

Det undrer mig lidt, da det var +3 grader i går da jeg forsøgte at få den af   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvis man skal ud at køre med campingvogn (med slingrekobling) er det vel bare at tørre fedtet af trækkrogens kugle og affedte med lidt bremserens.


Søren O
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis