Progress opvaskemaskine - stoppet vandkammer

Hej, håber nogle af de vidende og hjælpsomme mennesker her på forum kan guide mig i den rigtige retning. Vi har en 3 år gammel Progress opvaskemaskine. Det er er billig "No name" maskine købt igennem Vordingborg Køkkenet. Jeg forestiller mig den samme model kan være solgt under andre navne. Den begyndte at give alarm for at den ikke tog vand ind, hvilket den godt nok gjorde. Når man startede den igen kørte den programmet færdig. På et tidspunkt udløstes overløbsalarmen og bundkaret var blevet oversvømmet. Jeg har nu pillet siden af og den ene del af vandkammeret er fyldt med snask, primært ris-rester ser det ud til. Det ligner en gang dårlig tomat risotto. Jeg har fundet tråde her på sitet hvor folk får gode råd til at skille de relevante dele ad  og rense vandkammeret på Bosch og Siemens maskiner. Men jeg har ikke fundet en beskrivelse som dækker min maskine og jeg er ikke så teknisk minded at jeg bare kan begynde at skille den ad på lykke og fromme. Er der nogen herinde, som kender et sted hvor jeg kan finde instruktion eller en video som viser step by step hvordan jeg skal bære mig ad? Jeg har kigget på YouTube om der skulle ligge noget, men jeg ved ikke om min maskine kan være solgt under andre navne. Jeg takker på forhånd for alle råd. 

Nedenfor ses det fyldte kammer og et billede af vandtilførslen til kammeret set fra undersiden af maskinen.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Claus.

Jeg har samme problem og har fået siden af opvaskemaskinen. Hvad gjorde du?


Bh. Marc

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis