Brud på el gulvvarme - Devi

Hej alle, jeg har været så heldig at få lagt el gulvvarme og støbt samt lagt fliser.

Problemet er så bare at gulvvarmen ikke virker, har tjekket termostat og den er ok.

Har efterfølgende målt måtten igennem og det viser sig at der er et brud på kablet😣

Har hørt at man kan bruge et termografisk kamera til at finde fejlen med, det har jeg fået mulighed for at låne.

Er der nogle der har erfaring og tips inden jeg går i gang med projektet?

På forhånd mange tak





Kristian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis kablet er brudt, så kan der ikke gå strøm igennem. Derfor kan den heller ikke varme og du kan ikke gøre nogen nytte med termo kamera.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nå ok 

Der er modstands måling faktisk ikke det letteste. Man skal være meget omhyggelig med forbindelse til prøvepinde, ellers svinger det ukontrolleret. Jeg tænkte på at i gamle dage havde vi noget der hedder et stødspændings apparat. Det blev sat på installationen og kunne give impulsstød, som et elektrisk hegn. Så kunne man faktisk gå i en installation og direkte høre hvor overslaget var. Det skal så siges at hvis der blev skruet for højt op kunne det også ødelægge noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Okay, det var da en anden mulighed, er det et apperat som bliver kaldt for en migger??


Kristian

Nej det er et måleinstrument til at måle en installations overgangs modstand  , mellem faserne og nul indbyrdes og også til jord , bruges ikke så meget som før i tiden , da var det en fast opgave i industriferien at tjekke virksomhedernes elinstallation , det var noget som  brandforsikrings selskaberne krævede , for at give en særlig rabat på forsikringspræmien , 



Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis